Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 Üçüncü düzey KİM 822 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Kimya Bölümü öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Kimya Bölümü öğretim üyeleri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin ders dönemlerini verimli bir şekilde geçirmelerini sağlamak için seçtikleri alan ile ilgili ders seçmelerine yardımcı olmak ve yapacakları araştırma konusunda bilgi ve deneyimlerini artırmaya yardımcı olmaktır.
Dersin tanımı Öğrencilerin seçmiş oldukları alan ile ilgili dersleri seçmeleri, araştırma alanı ile ilgili literatür taraması yapması ve araştırma konusunda bilgi ve deneyim kazanmasını sağlamaktır.

Dersin içeriği
1- Öğrencilerin ders kayıtları sırasında seçmiş oldukları alana uygun derslerin seçiminde yardımcı olunması
2- Araştırma laboratuvarlarının tanıtılması, laboratuvar kuralları ve laboratuvar güvenliği ile ilgili bilgi verilmesi
3- Araştırma laboratuvarında bulunan cihazların tanıtımının yapılması
4- Öğrencilerin seçmiş oldukları alan ile ilgili uygun bilimsel literatür taramasının uygulamalı olarak gösterilmesi
5- Öğrencilerin ilgilendikleri alan ile ilgili yapılan literatür araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi
6- Öğrencilerin ilgilendikleri alan ile ilgili yapılan literatür araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi
7- Kuramsal araştırma ve alan araştırması ilişkisinin değerlendirilmesi
8- Öğrencilerin seçmiş oldukları araştırma alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçların yorumlanmasında deneyim kazanmalarına yardımcı olmak
9- Öğrencilerin seçmiş oldukları alana uygun tez konusunun gerektirdiği araştırma metotlarını öğrenmelerine, geliştirmelerine ve uygulamalarına yardımcı olmak
10- Öğrencilerin ders kazanımlarının değerlendirilmesi
11- Öğrencilerin ders kazanımlarının değerlendirilmesi
12- Öğrencilerin doktora tez çalışmalarında gerekli olan araştırma disiplinini kazanmalarının sağlanması
13- Öğrencilerin tez süreci konusunda bilgilendirilmesi
14- Öğrencilerin tez süreci konusunda bilgilendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, seçmiş oldukları araştırma alanı ile ilgili literatür taraması yapmayı öğrenir
2- Öğrenciler, seçmiş oldukları araştırma alanı ile ilgili verileri toplamayı ve sonuçları yorumlamayı öğrenir
3- Öğrenciler, seçmiş oldukları tez konusunun gerektirdiği araştırma metotlarını öğrenme, geliştirme ve uygulama yetisini kazanır
4- Öğrenciler, doktora tez çalışmalarında gerekli olan araştırma disiplinini kazanır
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 1 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     45
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Üniversitenin abone olduğu bilimsel veri tabanları

Ders ile ilgili dosyalar