Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BEYZA GÖRKEMLİ BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. BEYZA GÖRKEMLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Ahmet Nusret Toprak,
Arş. Gör. Fatma Özge Özkök,
Arş. Gör. İrfan Yıldırım
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bilgisayar mühendisliginin temel konuları ve ilgi alanlarının öğrencilere
öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Bilgisayar Mühendisliği konularına genel giris
|
1- |
Tanışma, üniversite, fakülte, bölüm, ders oryantasyonu
|
2- |
Bilgisayar mühendisliğinde kullanılan temel birimler, bilgisayar tanımı ve tarihçesi
|
3- |
Bilgisayarın temel bileşenleri, bilgisayar donanımı, bilgisayar kasası ve içeriğini tanıma, sök-tak uygulamaları
|
4- |
Bilgisayar donanımını oluşturan temel bileşenler ve çalışma prensipleri
|
5- |
Üniversite hayatı, mühendis, mühendisin problem çözme yöntemi, bilgisayar mühendisi, bilgi teknolojileri(IT), projenin önemi, mesleki kariyer yönlendirmesi
|
6- |
İşletim sistemleri, hizmet yazılımları
|
7- |
İşletim sistemleri uygulamaları
|
8- |
Bool cebiri, lojik devreler, sayısal devre tasarımı
|
9- |
Sayılar, sayı tabanları ve kodlama sistemleri, tersine mühendislik, arama motoru, beyin fırtınası
|
10- |
Vize sınavı
|
11- |
Yazılım, programlama dilleri, derleyici-yorumlayıcı, kodların okunabilirliği(dokumantasyon-yorum satırları, kod yazımında girinti stilleri, vb.), ide, kaba kod
|
12- |
Kodlama stilleri (spaghetti kod, yapısal programlama, vb.), veri, veritabanı, sql, big data
|
13- |
Bilgisayar ağları, ağ topolojileri, ağ cihazları ve kablolar, ağ modelleri, internet
|
14- |
Bilgisayar ağları uygulamaları, web, web uygulamaları (html ile)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel bilimleri bilgisayar mühendisligi alanında kullanabilme becerisi kazandırmak.
|
2- |
Temel bilgisayar mühendisliği konuları hakkında giriş bilgilerini edindirmek.
|
3- |
Mühendis bakış açısını kazandırmak.
|
4- |
Bir mühendisin, bir bilgisayar mühendisinin nasıl çalıştığını anlamalarını sağlamak.
|
5- |
Teknoloji takibi alışkanlığını kazandırmak.
|
6- |
Etraftaki problemleri fark eden, iletişimin önemini kavramış, problem çözümüne odaklı, uygulama temelli çalışan bireyler olmalarını sağlamak.
|
7- |
Mesleklerinin, dijital dünyanın, mühendisliğin öneminin farkında olmalarını sağlamak.
|
8- |
İnovatif bir bakış açısı kazandırmak.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
1
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
4
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
111
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Introduction to Computer Engineering, Daisyscience, Editör:Rifat Çölkesen;
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş, Papatya Yayınları, Editör:Rifat Çölkesen
|
|