Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > INTRODUCTION TO COMPUTER ENGINEERING
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INTRODUCTION TO COMPUTER ENGINEERING Birinci düzey BZ 101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BEYZA GÖRKEMLİ BAYRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. BEYZA GÖRKEMLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Ahmet Nusret Toprak, Arş. Gör. Fatma Özge Özkök, Arş. Gör. İrfan Yıldırım
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bilgisayar mühendisliginin temel konuları ve ilgi alanlarının öğrencilere öğretilmesi
Dersin tanımı Bilgisayar Mühendisliği konularına genel giris

Dersin içeriği
1- Tanışma, üniversite, fakülte, bölüm, ders oryantasyonu
2- Bilgisayar mühendisliğinde kullanılan temel birimler, bilgisayar tanımı ve tarihçesi
3- Bilgisayarın temel bileşenleri, bilgisayar donanımı, bilgisayar kasası ve içeriğini tanıma, sök-tak uygulamaları
4- Bilgisayar donanımını oluşturan temel bileşenler ve çalışma prensipleri
5- Üniversite hayatı, mühendis, mühendisin problem çözme yöntemi, bilgisayar mühendisi, bilgi teknolojileri(IT), projenin önemi, mesleki kariyer yönlendirmesi
6- İşletim sistemleri, hizmet yazılımları
7- İşletim sistemleri uygulamaları
8- Bool cebiri, lojik devreler, sayısal devre tasarımı
9- Sayılar, sayı tabanları ve kodlama sistemleri, tersine mühendislik, arama motoru, beyin fırtınası
10- Vize sınavı
11- Yazılım, programlama dilleri, derleyici-yorumlayıcı, kodların okunabilirliği(dokumantasyon-yorum satırları, kod yazımında girinti stilleri, vb.), ide, kaba kod
12- Kodlama stilleri (spaghetti kod, yapısal programlama, vb.), veri, veritabanı, sql, big data
13- Bilgisayar ağları, ağ topolojileri, ağ cihazları ve kablolar, ağ modelleri, internet
14- Bilgisayar ağları uygulamaları, web, web uygulamaları (html ile)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel bilimleri bilgisayar mühendisligi alanında kullanabilme becerisi kazandırmak.
2- Temel bilgisayar mühendisliği konuları hakkında giriş bilgilerini edindirmek.
3- Mühendis bakış açısını kazandırmak.
4- Bir mühendisin, bir bilgisayar mühendisinin nasıl çalıştığını anlamalarını sağlamak.
5- Teknoloji takibi alışkanlığını kazandırmak.
6- Etraftaki problemleri fark eden, iletişimin önemini kavramış, problem çözümüne odaklı, uygulama temelli çalışan bireyler olmalarını sağlamak.
7- Mesleklerinin, dijital dünyanın, mühendisliğin öneminin farkında olmalarını sağlamak.
8- İnovatif bir bakış açısı kazandırmak.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 1 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Introduction to Computer Engineering, Daisyscience, Editör:Rifat Çölkesen; Bilgisayar Mühendisliğine Giriş, Papatya Yayınları, Editör:Rifat Çölkesen

Ders ile ilgili dosyalar
İndir