Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Mühendisliği > NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA Birinci düzey UÇM TS14 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Nesne Yönelimli Programlama yaklaşımının temel özelliklerinin kavranması ve uygulanması
Dersin tanımı Nesne Yönelimli Programlama

Dersin içeriği
1- Nesne Yönelimli Programlama yaklaşımı, sınıf, nesne, metod ve değişken kavramları
2- Nesne Yönelimli Programlama yaklaşımı, sınıf, nesne, metod ve değişken kavramları
3- Java programlama dili ve temel özellikleri
4- Java programlama dili ve temel özellikleri
5- Java programlama dilinde kontrol ifadeleri
6- Java programlama dilinde kontrol ifadeleri
7- Sınıflar, metodlar ve değişkenler
8- Sınıflar, metodlar ve değişkenler
9- Sınıflar, metodlar ve değişkenler
10- Java programlama dilinde Array ve ArrayList kavramları
11- Nesne Yönelimli Programlamada Inheritance kavramı
12- Nesne Yönelimli Programlamada Polymorphism kavramı
13- Exception Handling kavramı
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nesne, sınıf, değişken ve metod kavramlarının öğrenilmesi
2- Sınıf tasarımı ve nesne türetme
3- Polymorphisim, Inheritance gibi temel Nesne Yönelimli Programlama özelliklerinin kavranması
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
6- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
7- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
12- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Weisfeld, M. (2008). The object-oriented thought process. Pearson Education.
Yardımcı Kaynaklar Deitel, H. M. (2009). Java how to program 7th edition.

Ders ile ilgili dosyalar