Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > FEN EĞİTİMİNDE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE MÜHENDİSLİK UYGULAMALARI Üçüncü düzey İFE 625 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı, fen eğitiminde mühendislik tasarım odaklı yaklaşımların fene ait içeriğin ve uygulamaların fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarıyla bütünleşik bir şekilde öğretilmesi ve uygulanmasını kavramaktır.
Dersin tanımı Dersin amacı, fen eğitiminde mühendislik tasarım odaklı yaklaşımların fene ait içeriğin ve uygulamaların fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarıyla bütünleşik bir şekilde öğretilmesi ve uygulanması

Dersin içeriği
1- Mühendislik tasarım becerileri
2- Mühendislik tasarım döngüleri
3- Fen eğitiminde mühendislik tasarımı
4- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
5- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
6- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
7- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
8- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
9- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
10- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
11- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
12- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
13- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
14- Fen eğitiminde mühendislik uygulamaları
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik tasarım becerilerini açıklar.
2- Mühendislik tasarım döngülerini bilir.
3- Mühendislik tasarım döngülerinin aşamalarını bilir.
4- Mühendislik tasarım döngülerini içeren fen etkinlikleri hazırlar.
5- Mühendislik tasarım döngülerini içeren fen etkinliklerini uygular.
6- Mühendislik tasarım döngülerini içeren fen dersi planları hazırlar.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar