Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK |
Birinci düzey |
GRF103 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi mevcut değil
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Mevcut değil
|
Dersin veriliş şekli
|
Slayt destekli teorik anlatım, öğrenci merkezli özerk çalışma ve atölye ortamında öğretim elemanı yönlendirmesi ile uygulamalı olarak gerçekleştirilir.
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye Fotoğraf kavramı ve fotoğraf makinesi çeşitlerini tanıtarak, öğrencinin profesyonel dijital fotoğraf makineleriyle (DSLR) doğru kadraj ve kompozisyon bilgisiyle profesyonel fotoğraf çekimleri yapabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Fotoğrafın temel teknik kuramsal bilgilerinin kavrandığı bu ders sayesinde öğrenci, fotoğraf makinelerinde manuel ayarları kullanarak profesyonel çekimler yapabilmektedir.
|
1- |
Fotoğraf kavramı, tanımı ve tarihçesi. Analog fotoğraf makinelerini tanıma, film banyosu ve pozitif görüntü oluşturma işlemleri.
|
2- |
Fotoğrafta piksel kavramı ve çözünürlük. Dijital fotoğraf makinesi ve çalışma prensibi.
|
3- |
Dijital fotoğraf makinesi çeşitleri. Dijital fotoğraf makinelerinin parçaları.
|
4- |
Dijital fotoğraf makinelerinde görüntünün sensör üzerinde nasıl oluştuğunu kavramak. Diyafram, obtüratör, enstantane, sensör, ISO kavramları.
|
5- |
Dijital fotoğraf makinelerinde odak uzaklığı kavramı ve Objektifler.
|
6- |
Fotoğraf makinelerinde alan derinliği kavramı. Alan derinliğinin odak uzaklığı ve diyafram ile ilişkisi
|
7- |
Fotoğraf çekimlerinde kompozisyon kuralları
|
8- |
Mimari, portre ve manzara fotoğrafları hakkında bilgilendirme. Örnek fotoğraf görsellerinin sunumu ve yorumlanması.
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
VİZE HAFTASI
|
11- |
Fotoğraf makinelerinde hız kontrolü ve pan tekniği. Örnek fotoğraf görsellerinin sunumu ve yorumlanması.
|
12- |
Akşam ve gece fotoğrafları hakkında bilgilendirme. Örnek fotoğraf görsellerinin sunumu ve yorumlanması.
|
13- |
Fotoğraf stüdyosu ve ekipmanları
|
14- |
Fotoğraf stüdyosu ve ekipmanları
|
15- |
FİNAL HAFTASI
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fotoğraf kavramı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
2- |
Fotoğraf makinesi çeşitlerini tanıyacaktır.
|
3- |
Diyafram ve obtüratör arasındaki ilişkiyi tanıyacak, dijital fotoğraf makineleri ile tam profesyonel çekimler yapabilecektir.
|
4- |
Objektif çeşitlerini tanıyacak ve yerinde kullanabilecektir.
|
5- |
Fotoğrafta alan derinliği ve perspektif konularına hakim olacaktır.
|
6- |
Flaş çeşitlerini tanıyacak ve flaş kullanım teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
7- |
Fotoğraf çekimlerinde doğru kadraj ve kompozisyon oluşturabilecektir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
1
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özer Kanburoğlu (2010) A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, ISBN: 9789754684599, İstanbul.
İsa Akalın (2017) Dijital Fotoğrafçılık Hakkında Herşey, Şan Ofset Matbaacılık, ISBN: 978-605-84410-0-2, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğr. Gör. Cihan Aybay - Ders Notları
|
|