Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM Üçüncü düzey Hİ 531 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze/konferans/sunum
Dersin amacı İnsan ilişkilerinin sağlıklı yürümesi için teorik alt yapı oluşturmak.
Dersin tanımı İnsan ilişkileri ve iletişimde ortaya konulan sosyo psikoloji kuramlar anlatılır.

Dersin içeriği
1- Watzlawick ve arkadaşlarının temel iletişim varsayımları
2- İnsan İlişkileri Alanındaki Gelişmeler Psikanaliz, Davranışcı, Fenomonolojik
3- İletişim tarzları/düzeyleri Kabullenme, reddetme ve yoksayma/umursamama
4- Sosyal Psikoloji Kuramları a-Bilişsel Tutarlılık Kuramları
5- Sosyal Psikoloji Kuramları b- Ödül ve Zararı Temel Alan Görüşler
6- Sosyal Psikoloji Kuramları b-Ödül ve Zararı Temel Alan Görüşler
7- Sosyal Psikoloji Kuramları c-Duygusal Kuramlar
8- Sosyal Psikoloji Kuramları d-Sevgi ve Hoşlanma Türlerine İlişkin Görüşler
9- Sosyal Psikoloji Kuramları e-İlişki Kuramları
10- Gelişim Psikolojisi Kuramları i. Psikanalitik Kuramlar ii. Bilişsel Görüş iii. Biyolojik Kökenli Görüş
11- Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Empati
12- Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Kendini Açma
13- Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Güvengenlik
14- Kişilerarası İlişkilerde Çatışma ve Çatışma Çözme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toplumsal yaşantıda sağlıklı iletişim kurmayı sağlar.
2- Beşeri ilişkilerde karşılan durumların teorik çözümlemesini yapar.
3- Empatik iletişim kurma becerisini artırır.
4- İletişim çatışmalarında alternatif çözümler geliştirir
5- İnsan ilişkilerinde güvengenliği artırır.
6- insani ilişkilerdeki davranışların ardındaki tutumları açıklar.
7- İnsan ilişkilerinde ödül ve cezayı etkin kullandırır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 25 50
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hortaçsu, Nuran. İnsan ilişkileri. İmge Kitabevi, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Cüceloğlu, Doğan. "İnsan insana." İstanbul: Remzi Kitabevi (2000). Gürüz, Demet, Eğinli TA, and Kişilerarası İletişim. "Bilgiler-Etkiler-Engeller." Ankara, Nobel Yayın 3 (2015).

Ders ile ilgili dosyalar