Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM |
İkinci düzey |
Hİ 531 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze/konferans/sunum
|
Dersin amacı
|
İnsan ilişkilerinin sağlıklı yürümesi için teorik alt yapı oluşturmak.
|
Dersin tanımı
|
İnsan ilişkileri ve iletişimde ortaya konulan sosyo psikoloji kuramlar anlatılır.
|
1- |
Watzlawick ve arkadaşlarının temel iletişim varsayımları
|
2- |
İnsan İlişkileri Alanındaki Gelişmeler Psikanaliz, Davranışcı, Fenomonolojik
|
3- |
İletişim tarzları/düzeyleri Kabullenme, reddetme ve yoksayma/umursamama
|
4- |
Sosyal Psikoloji Kuramları a-Bilişsel Tutarlılık Kuramları
|
5- |
Sosyal Psikoloji Kuramları b- Ödül ve Zararı Temel Alan Görüşler
|
6- |
Sosyal Psikoloji Kuramları b-Ödül ve Zararı Temel Alan Görüşler
|
7- |
Sosyal Psikoloji Kuramları c-Duygusal Kuramlar
|
8- |
Sosyal Psikoloji Kuramları d-Sevgi ve Hoşlanma Türlerine İlişkin Görüşler
|
9- |
Sosyal Psikoloji Kuramları e-İlişki Kuramları
|
10- |
Gelişim Psikolojisi Kuramları i. Psikanalitik Kuramlar ii. Bilişsel Görüş iii. Biyolojik Kökenli Görüş
|
11- |
Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Empati
|
12- |
Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Kendini Açma
|
13- |
Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Güvengenlik
|
14- |
Kişilerarası İlişkilerde Çatışma ve Çatışma Çözme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Toplumsal yaşantıda sağlıklı iletişim kurmayı sağlar.
|
2- |
Beşeri ilişkilerde karşılan durumların teorik çözümlemesini yapar.
|
3- |
Empatik iletişim kurma becerisini artırır.
|
4- |
İletişim çatışmalarında alternatif çözümler geliştirir
|
5- |
İnsan ilişkilerinde güvengenliği artırır.
|
6- |
insani ilişkilerdeki davranışların ardındaki tutumları açıklar.
|
7- |
İnsan ilişkilerinde ödül ve cezayı etkin kullandırır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
25
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hortaçsu, Nuran. İnsan ilişkileri. İmge Kitabevi, 2003.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cüceloğlu, Doğan. "İnsan insana." İstanbul: Remzi Kitabevi (2000). Gürüz, Demet, Eğinli TA, and Kişilerarası İletişim. "Bilgiler-Etkiler-Engeller." Ankara, Nobel Yayın 3 (2015).
|
|