Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞABAN UZAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Şaban UZAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Görv. Onur TOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenci kendisine bildirilen bir sonraki dersin konusunu ilgili dökümanlardan okuyup derse gelmelidir. Öğrenciden derse aktif katılım ve verilen ödevleri yerine getirmesi beklenmektedir.
|
Dersin amacı
|
-Uluslararası Muhasebe Standratları (UMS)’ye niçin ihtiyaç duyulduğunu açıklamak.
-UMS’lerin yerel finansal raporlama çerçevelerinden farklarını tanıtmak.
-UMS’lere uygun olarak muhasebe kaydı yapmak.
|
Dersin tanımı
|
UMS’ler küreselleşmenin de etkisiyle bütün dünyada ortak muhasebe dili ihtiyacını karşılamaktadır. Türkiye’de halka açık şirketler “tam set” kuralları, bağımsız denetime tabi olanlar ise BOBİ FRS’lere uygun finansal tablo hazırlamak zorundadır.
|
1- |
Türkiye’de finansal raporlama kuralları ve UMS
|
2- |
Kavramsal çerçeve
|
3- |
Dönen varlıklar – nakit, finansal yatırımlar, ticari alacaklar
|
4- |
Dönen varlıklar – stoklar, canlı varlıklar
|
5- |
Duran varlıklar – ticari alacaklar, finansal yatırımlar
|
6- |
Duran varlıklar – canlı varlıklar, yatırım amaçlı gayrimenkuller
|
7- |
Duran varlıklar – maddi duran varlıklar
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Duran varlıklar – maddi olmayan duran varlıklar
|
10- |
Öz kaynaklar
|
11- |
Kar veya Zarar Tablosu
|
12- |
Nakit Akış Tablosu, Öz Sermaye Değişim Tablosu
|
13- |
Yabancı para çevirim işlemleri
|
14- |
Uygulama örnekleri
|
15- |
Uygulama örnekleri
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
UMS’lerin fonksiyonunu tanır
|
2- |
UMS’lerin yerel çerçeveden farkını kavrar
|
3- |
UMS’ye uygun muhasebe kaydı yapar
|
4- |
UMS’ye uygun hazırlanmış finansal tabloları yorumlar
|
5- |
UMS’ye geçiş uygulamasını yapar
|
6- |
Örnek işlemlerle UMS’leri öğrenir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
|
|
2- |
İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
|
|
3- |
İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
|
|
4- |
İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
|
|
5- |
İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
|
|
6- |
Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
|
|
7- |
İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
|
|
8- |
Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
|
|
9- |
İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
|
|
10- |
İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
|
11- |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
|
|
12- |
Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
|
|
13- |
İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
|
|
14- |
Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
|
|
15- |
İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
|
|
16- |
Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
|
|
18- |
Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
|
|
19- |
Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
|
20- |
ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
9
|
2
|
18
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yıldız ÖZERHAN, Banu SULTANOĞLU, Uygulamalı BOBİ Finansal Raporlama Standardı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2018, 365 s., ISBN: 978-605-344-872-3
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, İlk Uygulama Yılında Büyük ve Orta Boy İşletmeler İçin Finansal raporlama Standartları, Editörler: Nuran CÖMERT, Çağla Ersen CÖMERT, İstanbul, 2019, 370 s., ISBN: 978-975-555-250-7
|
|