Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ TEFSİR METİNLERİ |
Birinci düzey |
TİB805 |
|
8 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM GÖRENER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MEHMET DEMİRCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Görv. Hüseyin ORAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders; anlatım ve soru-cevap teknikleriyle işlenecektir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin çağdaş tefsir metinlerini okuyup anlama ve analiz etme becerisini geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Çağdaş tefsir metinlerini okuyup anlama ve analiz etme.
|
1- |
1. Hafta: 17-21 Şubat: Duha Sûresi
|
2- |
2. Hafta: 24 Şub-28 Şubat: İnşirah Sûresi
|
3- |
3. Hafta: 3-5 Mart: Tîn Sûresi (Câbiri, I, 116-119; I, 137-140)
|
4- |
4. Hafta: 10-14 Mart:Alak Sûresi
|
5- |
5. Hafta: 17-21 Mart: Kadr Sûresi
|
6- |
6. Hafta: 24-28 Mart: Beyyine Sûresi (Câbiri, III, 275-278; III, 349-352)
|
7- |
7. Hafta. 31-4 Nisan: Zilzâl ve Âdiyât Sûreleri
|
8- |
8. Hafta: 7-11 Nisan: Kâria, Tekâsür ve Asr Sûreleri
|
9- |
9. Hafta: 14-18 Nisan: -- (Muhtemel Vize Haftası)
|
10- |
10. Hafta: 21-25 Nisan: Hümeze (Aişe Abdurrahman, II, 167-169; ), Fîl ve Kureyş (Câbiri, I,120-122; I, 141-143) Sûreleri.
|
11- |
11. Hafta: 28 Nisan-2 Mayıs: Mâun (Câbiri, I, 69-71; I, 77-79) ve Kevser (Câbiri, I, 65-66; I,71-73) Sûreleri
|
12- |
12. Hafta: 5-9 Mayıs: Kâfirûn ve Nasr Sûreleri
|
13- |
13. Hafta: 12-16 Mayıs:Tebbet ve İhlâs Sûreleri
|
14- |
14. Hafta: 19-24 Mayıs: Felak ve Nas Sûreleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin dersin sonunda aşağıdaki kazanımları elde etmeleri beklenmektedir:
1.Seçilen çağdaş tefsir metinlerinin ilgili kısımlarını okuma melekesi kazanır.
|
2- |
2.Seçilen çağdaş tefsir metinlerini anlayıp analiz etme becerisi kazanır.
|
3- |
3.Duha Suresi’nden Nas Suresi’ne kadarki kısa surelerin anlamını ve içeriklerini öğrenmiş olur.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
|
4- |
Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
|
|
5- |
Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
|
|
7- |
Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
|
|
8- |
Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
|
|
9- |
Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
|
|
10- |
Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
|
|
11- |
Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
14
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aşağıdaki tefsirlerden oluşturulan ders notu
1.Müsaid b. Süleyman b. Nâsır et-Tayyâr, Tefsîru Cüzü Amme, Dâru ibni’l-Cevziyye, Demmâm, 2009.
2.Muhammed Âbid el-Câbiri, Fehmu’l-Kur’ani’l-Hakîm, Merkezu Dirâsâti’l-Vahdeti’l-Arabiyye, Beyrut 2009.
3.Âişe Abdurrahman bintü’Şâtı, et-Tefsîru’l-Beyânî li’l-Kur’ani’l-Kerîm, Dâru’l-Meârif, Kahire 1968.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|