Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarla Bitkileri (y.l.) > NİŞASTA VE ŞEKER BİTKİLERİ ÖZEL YETİŞTİRME VE ISLAHI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NİŞASTA VE ŞEKER BİTKİLERİ ÖZEL YETİŞTİRME VE ISLAHI İkinci düzey TAB 505 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Nişasta ve Şeker Bitkileri Yetiştirme ve Islahı
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AZİZ ŞATANA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Nişasta ve şeker bitkilerinin (patates, tatlı patates, yer elması, şeker pancarı, şeker kamışı) yetiştiriliş amacı ve yetiştirme tekniğini, bu bitkilerde verim-kalite ilişkisi ile ıslah metotlarını öğretmektir.
Dersin tanımı Nişasta ve şeker bitkilerinin yetiştirme tekniği ve ıslah metodlarıdır

Dersin içeriği
1- Login; Potato, sugar beet, sweet potato growing
2- Characteristics of potato systematics, cultivars and wild species
3- Potato breeding purposes and breeding methods (selection, hybridization, mutation breeding)
4- Biotechnological methods in potato cultivation (tissue cultures)
5- Disease, virus, resistance to infestations and adverse conditions
6- New variety and preservation treatment
7- Some morphological, technological and physiological characteristics of Patateste and the relation of these properties with efficiency
8- Exam
9- Systematics of sugar beet, cytology, flower structure and biology of fertilization
10- Male infertility and utilization in sugar beet
11- Batch breeding aims and breeding methods in Ş. (Selective, crossbreeding, mutation breeding)
12- Biotechnological methods in sugar beet breeding
13- Systematics of sugar beet, cytology, flower structure and biology of fertilization
14- Sugar rearing purposes and breeding methods
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nişasta ve şeker bitkilerini tanır ve tarımını yapar.
2- Nişasta ve şeker bitkilerinin ülke ve dünya ekonomisine katkısını göz önüne alarak yönlendirme yapabilir
3- Nişasta ve şeker bitkilerinin kalite kriterlerini belirleyebilir
4- Nişasta Şeker bitkilerini ıslah ederek yeni çeşitler geliştirebilir
5- Nişasta Şeker bitkilerinin tarım tekniklerini geliştirerek üreticilere öncülük eder ve onları yönlendirir
6- -
7- -
8- -
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2- Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3- Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4- Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5- Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6- Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7- Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8- Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9- Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10- Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11- Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12- Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13- Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14- Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15- Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 9 18
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Er, C., S. Uranbey, 2009. Nişasta ve Şeker Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri H.H. Arıoğlu, 1999. Nişasta ve Şeker Bitkileri; Esendal, E., 1990. Nişasta Şeker Bitkileri ve Islahı.Cilt:1 Patates. Yıldırım,M.B., Z. Yıldırım,2002. Patates Islahı ve Biyoteknolojisi.Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yardımcı Ders Kitapları (ISBN:975-93200-0-2) Nitsch, A.,2003. Kartoffelbau. Agrimedia GmbH, Spithal 4, 29468 Bergen/Dumme (ISBN 3-86037-211-4)
Yardımcı Kaynaklar Er, C., S. Uranbey, 2009. Nişasta ve Şeker Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri H.H. Arıoğlu, 1999. Nişasta ve Şeker Bitkileri; Esendal, E., 1990. Nişasta Şeker Bitkileri ve Islahı.Cilt:1 Patates. Yıldırım,M.B., Z. Yıldırım,2002. Patates Islahı ve Biyoteknolojisi.Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yardımcı Ders Kitapları (ISBN:975-93200-0-2) Nitsch, A.,2003. Kartoffelbau. Agrimedia GmbH, Spithal 4, 29468 Bergen/Dumme (ISBN 3-86037-211-4)

Ders ile ilgili dosyalar