Ön koşul dersleri
|
Nişasta ve Şeker Bitkileri Yetiştirme ve Islahı
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AZİZ ŞATANA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Nişasta ve şeker bitkilerinin (patates, tatlı patates, yer elması, şeker pancarı, şeker kamışı) yetiştiriliş amacı ve yetiştirme tekniğini, bu bitkilerde verim-kalite ilişkisi ile ıslah metotlarını öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Nişasta ve şeker bitkilerinin yetiştirme tekniği ve ıslah metodlarıdır
|
1- |
Login; Potato, sugar beet, sweet potato growing
|
2- |
Characteristics of potato systematics, cultivars and wild species
|
3- |
Potato breeding purposes and breeding methods (selection, hybridization, mutation breeding)
|
4- |
Biotechnological methods in potato cultivation (tissue cultures)
|
5- |
Disease, virus, resistance to infestations and adverse conditions
|
6- |
New variety and preservation treatment
|
7- |
Some morphological, technological and physiological characteristics of Patateste and the relation of these properties with efficiency
|
8- |
Exam
|
9- |
Systematics of sugar beet, cytology, flower structure and biology of fertilization
|
10- |
Male infertility and utilization in sugar beet
|
11- |
Batch breeding aims and breeding methods in Ş. (Selective, crossbreeding, mutation breeding)
|
12- |
Biotechnological methods in sugar beet breeding
|
13- |
Systematics of sugar beet, cytology, flower structure and biology of fertilization
|
14- |
Sugar rearing purposes and breeding methods
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nişasta ve şeker bitkilerini tanır ve tarımını yapar.
|
2- |
Nişasta ve şeker bitkilerinin ülke ve dünya ekonomisine katkısını göz önüne alarak yönlendirme yapabilir
|
3- |
Nişasta ve şeker bitkilerinin kalite kriterlerini belirleyebilir
|
4- |
Nişasta Şeker bitkilerini ıslah ederek yeni çeşitler geliştirebilir
|
5- |
Nişasta Şeker bitkilerinin tarım tekniklerini geliştirerek üreticilere öncülük eder ve onları yönlendirir
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
|
|
2- |
Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
|
|
4- |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
|
|
5- |
Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
|
|
6- |
Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
|
|
7- |
Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
|
|
8- |
Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
|
|
9- |
Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
|
|
10- |
Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
|
|
11- |
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
|
|
12- |
Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
|
|
13- |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
|
|
14- |
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
|
|
15- |
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
8
|
112
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
9
|
18
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Er, C., S. Uranbey, 2009. Nişasta ve Şeker Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri H.H. Arıoğlu, 1999. Nişasta ve Şeker Bitkileri; Esendal, E., 1990. Nişasta Şeker Bitkileri ve Islahı.Cilt:1 Patates. Yıldırım,M.B., Z. Yıldırım,2002. Patates Islahı ve Biyoteknolojisi.Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yardımcı Ders Kitapları (ISBN:975-93200-0-2) Nitsch, A.,2003. Kartoffelbau. Agrimedia GmbH, Spithal 4, 29468 Bergen/Dumme (ISBN 3-86037-211-4)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Er, C., S. Uranbey, 2009. Nişasta ve Şeker Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri H.H. Arıoğlu, 1999. Nişasta ve Şeker Bitkileri; Esendal, E., 1990. Nişasta Şeker Bitkileri ve Islahı.Cilt:1 Patates. Yıldırım,M.B., Z. Yıldırım,2002. Patates Islahı ve Biyoteknolojisi.Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yardımcı Ders Kitapları (ISBN:975-93200-0-2) Nitsch, A.,2003. Kartoffelbau. Agrimedia GmbH, Spithal 4, 29468 Bergen/Dumme (ISBN 3-86037-211-4)
|
|