Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (doktora) > VEKTÖR ARTHROPODA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VEKTÖR ARTHROPODA Üçüncü düzey VPZ 537 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ZUHAL ÖNDER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin veriliş şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin amacı Arakonak,vektör ve vektörlük çeşitleri, insan ve hayvan sağlığı ile çevresel koşulların vektörler ile ilişkileri, vektörlerin konaklarda yapmış olduğu etkiler, vektörlerle bulaşan hastalıkları öğrenmek.
Dersin tanımı Arakonak,vektör ve vektörlük çeşitleri, insan ve hayvan sağlığı ile çevresel koşulların vektörler ile ilişkileri, vektörlerin konaklarda yapmış olduğu etkiler, vektörlerle bulaşan hastalıkları öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- Artropoda'nın genel özellikleri,
2- Artropoda'nın konakçılarıyla ilişkileri
3- Artropoda ile mücadele metodları
4- Diantennata, Crustacea
5- Antennata, Insecta, Blattaria, Phthiraptera,Mallophaga, Anoplura
6- Heteroptera Hymenoptera, Coleoptera Lepidoptera
7- Diptera Nematocera Brachycera
8- Cyclorrhapha, Siphonaptera
9- Chelicerata
10- Scorpionidea (Akrepler), Arenea (örümcekler)
11- Acarina , Argasidae, lxodidae
12- Acaridae, Demodicidae , Dermanyssidae
13- Varroidae, Oribatidae, Trombodidae, Tarsonomidae
14- Cheyletiellidae, Cytoditidae, Tyroglyphidae
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Arakonak, vektör ve vektörlük çeşitleri öğrenilmesi
2- İnsan ve hayvan sağlığı ile çevresel koşulların vektörler ile ilişkileri öğrenilmesi
3- Vektörlerin konaklarda yapmış olduğu etkiler, vektörlerle bulaşan hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
2- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
3- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
4- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
5- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
6- Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak
7- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
8- Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak..
9- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
10- Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
11- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
12- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
13- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YUKARI, B. A., (2000). Protozooloji. Akdeniz Üniversitesi Burdur Veteriner Fakültesi Ders Notu No:9. Burdur. DİK, B., SEVİNÇ, F. (2002). Veteriner Protozooloji. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. TÜZER, E., TOPARLAK, M. (1999). Veteriner Protozooloji. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Ders Notu No:105. İstanbul. KAUFMANN, J. (1996). Parasitic Infections of Domestic Animals. Birkhäuser. Switzerland. PETERS, W., PASVOL, G. (2002). Tropikal Medicine and Parasitology. Mosby International Limited. China. SOULSBY, E. J. L., (1986). Helminths, Arthropods and Protozoa of Domesticated Animals. William Cloves Limited. Great Britain. SCHMIDT, G.D. (1985). Foundations of Parasitology. DUMANLI, N., KARAER Z. (2010). Veteriner Protozooloji. Medisan Yayınevi, Ankara URGUHART, G.M., (1987) Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical, England
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar