Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (yüksek Lisans) > KLASİK DİN FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLASİK DİN FELSEFESİ İkinci düzey FDB551 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞR. ÜYESİ ÖZCAN AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Ramazan ERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım, tartışma, eleştiri ve değelendirme
Dersin amacı Öğrencinin, Din Felsefesinin klasik döneminde ortaya çıkan temel konuları hakkında bilgi edinip, bu konuların lehinde ve aleyhinde ileri sürülen iddiaların tahlil ve tenkit edilerek değerlendirilmesinin yapılmasını öğrenmesini sağlamak.
Dersin tanımı Bu derste, Din Felsefesinin klasik döneminde ortaya çıkan temel konular hakkında ileri düzeyde bilgi verilir; bu konular hakkındaki çeşitli iddiaların analiz,eleştiri ve değerlendirmesi yapılır.

Dersin içeriği
1- Klasik din felsefesine giriş ve temel problemler
2- Klasik din felsefesinde Tanrı anlayışları I
3- Klasik din felsefesinde Tanrı anlayışları II
4- Klasik din felsefesinde Tanrı anlayışları III
5- Klasik din felsefesinde Tanrı anlayışları IV
6- Klasik din felsefesinde Nübüvvet anlayışları I
7- Klasik din felsefesinde Nübüvvet anlayışları II
8- Klasik din felsefesinde Nübüvvet anlayışları III
9- Klasik din felsefesinde Nübüvvet anlayışları IV
10- Klasik din felsefesinde Ahiret anlayışları I
11- Klasik din felsefesinde Ahiret anlayışları II
12- Klasik din felsefesinde Ahiret anlayışları III
13- Klasik din felsefesinde Ahiret anlayışları IV
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klasik din felsefesi hakkında temel bilgilere sahip olur.
2- Klasik din felsefesinin temel problemleri hakkında genel bilgi sahibi olur.
3- Klasik din felsefesinin temel problemleri arasındaki ilişkiyi kurabilir.
4- Klasik dönem Tanrı anlayışları hakkında tartışmaları bilir, bu konuda fikir yürütebilir.
5- Klasik dönem Nübüvvet anlayışları hakkında tartışmaları bilir, bu konuda fikir yürütebilir.
6- Klasik dönem Ahiret anlayışları hakkında tartışmaları bilir, bu konuda fikir yürütebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2- Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3- Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4- Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5- Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6- Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7- İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8- Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9- İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10- Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11- Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12- Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14- Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15- İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16- İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Recep Alpyağıl, Din Felsefesine Dair Okumalar I-II
Yardımcı Kaynaklar Ortaçağ İslam Felsefesine Giriş, Oliver Leaman. İslam Felsefesi Tarihi, Ed. Seyyid Hüseyin Nasr, Oliver Leaman.

Ders ile ilgili dosyalar