Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Avrasya Araştirmalari (y.l) > KLASİK DİN FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLASİK DİN FELSEFESİ İkinci düzey FDB551 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞR. ÜYESİ ÖZCAN AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Ramazan ERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım, tartışma, eleştiri ve değelendirme
Dersin amacı Öğrencinin, Din Felsefesinin klasik döneminde ortaya çıkan temel konuları hakkında bilgi edinip, bu konuların lehinde ve aleyhinde ileri sürülen iddiaların tahlil ve tenkit edilerek değerlendirilmesinin yapılmasını öğrenmesini sağlamak.
Dersin tanımı Bu derste, Din Felsefesinin klasik döneminde ortaya çıkan temel konular hakkında ileri düzeyde bilgi verilir; bu konular hakkındaki çeşitli iddiaların analiz,eleştiri ve değerlendirmesi yapılır.

Dersin içeriği
1- Klasik din felsefesine giriş ve temel problemler
2- Klasik din felsefesinde Tanrı anlayışları I
3- Klasik din felsefesinde Tanrı anlayışları II
4- Klasik din felsefesinde Tanrı anlayışları III
5- Klasik din felsefesinde Tanrı anlayışları IV
6- Klasik din felsefesinde Nübüvvet anlayışları I
7- Klasik din felsefesinde Nübüvvet anlayışları II
8- Klasik din felsefesinde Nübüvvet anlayışları III
9- Klasik din felsefesinde Nübüvvet anlayışları IV
10- Klasik din felsefesinde Ahiret anlayışları I
11- Klasik din felsefesinde Ahiret anlayışları II
12- Klasik din felsefesinde Ahiret anlayışları III
13- Klasik din felsefesinde Ahiret anlayışları IV
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klasik din felsefesi hakkında temel bilgilere sahip olur.
2- Klasik din felsefesinin temel problemleri hakkında genel bilgi sahibi olur.
3- Klasik din felsefesinin temel problemleri arasındaki ilişkiyi kurabilir.
4- Klasik dönem Tanrı anlayışları hakkında tartışmaları bilir, bu konuda fikir yürütebilir.
5- Klasik dönem Nübüvvet anlayışları hakkında tartışmaları bilir, bu konuda fikir yürütebilir.
6- Klasik dönem Ahiret anlayışları hakkında tartışmaları bilir, bu konuda fikir yürütebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2- Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3- Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4- Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5- Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6- Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7- Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8- Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9- Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10- Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11- Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12- Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13- Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Recep Alpyağıl, Din Felsefesine Dair Okumalar I-II
Yardımcı Kaynaklar Ortaçağ İslam Felsefesine Giriş, Oliver Leaman. İslam Felsefesi Tarihi, Ed. Seyyid Hüseyin Nasr, Oliver Leaman.

Ders ile ilgili dosyalar