Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MYOLOJİ |
İkinci düzey |
ANA 509 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE GÜLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. TOLGA ERTEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
İnsan vücudunda bulunan kasları, inervasyonlarını ve fonksiyonlarını öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Kasların Anatomisi
|
1- |
Kaslar hakkında genel bilgiler ve kas çeşitleri
|
2- |
Baş kasları ve fasyaları
|
3- |
Boyun kasları ve fasyaları
|
4- |
Gövde kasları
|
5- |
Thoraks kasları
|
6- |
Karın kasları
|
7- |
– Sınav
|
8- |
Pelvis kasları ve fasyaları
|
9- |
Perine kasları ve fasyaları
|
10- |
Üst ekstremite kasları (Omuz, kol ve ön kol kasları)
|
11- |
El kasları
|
12- |
Alt ekstremite kasları (Kalça kasları, )
|
13- |
Uyluk ve bacak kasları
|
14- |
Ayak kasları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnsan anatomisini oluşturan temel anatomik terminoloji hakkında genel bilgilerin kavranılması.
|
2- |
Hareket sistemini oluşturan kaslar hakkında teorik ve pratik bilgilerin edinilmesidir
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
2
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
5
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Grays anatomy, Williams PL, Warwick R, Dyson M, Banister LH. (37th ed). Churchill Livingstone, Edinburgh 1989.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Anatomy, Arıncı K and Elhan A. Güneş Kitabevi Ankara 2001.
|
|