Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > SIĞIRLARDA LAMINITIS VE PROFILAKSISI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SIĞIRLARDA LAMINITIS VE PROFILAKSISI Üçüncü düzey VCR 551 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Haftada iki saat teorik
Dersin amacı Sığırlarda ayak hastalıkları olana laminitisin tanımı, nedenleri, tedavisi, klinik bulguları hakkında pratik ve özlü bilgiler vermektir.
Dersin tanımı Laminitisin tanımı, nedenleri, tedavisi, klinik bulguları

Dersin içeriği
1- laminitisin tanımı
2- laminitisin etiyolojisi
3- laminitisin etiyolojisi
4- laminitisin patogenezi
5- laminitisin klinik bulguları
6- laminitisin sağaltımı
7- laminitisin profilaksisi
8- kronik laminitis
9- kronik laminitisin nedenleri
10- kronik laminitisin klinik bulguları
11- kronik laminitisin sağaltımı
12- kronik laminitisin sağaltımı
13- laminitiste ortopedik tedavi
14- kronik laminitiste profilaksi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- laminitisin tanımı
2- laminitisin etiyolojisi
3- laminitisin patogenezi
4- laminitisin klinik bulguları
5- laminitisin sağaltımı
6- laminitisin profilaksisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aslanbey, D (2002): Veteriner Ortopedi ve Travmatoloji, Medipress, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Aslanbey, D (2002): Veteriner Ortopedi ve Travmatoloji, Medipress, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar