Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (doktora) > MÜHENDİSLİKTE BİLGİSAYAR DESTEKLİ İSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİKTE BİLGİSAYAR DESTEKLİ İSTATİSTİK Üçüncü düzey TEM 539 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OĞUZ DEMİRYÜREK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. OĞUZ DEMİRYÜREK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze ve ödev
Dersin amacı Mühendislik problemlerine istatistiksel yaklaşımın kazandırılması. Genel istatistik bilgisi yanı sıra Design expert isimli paket programı kullanabilme
Dersin tanımı Genel istatistik bilgisinin kazandırılması ve Design Expert isimli paket programın öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Genel istatistik bilgisi
2- Veri düzenleme, veri analizi için genel bilgiler
3- normal dağılım
4- t- dağılımı
5- F-dağılımı
6- kikare dağılımı
7- Varyans analizi
8- Korelasyon analizi
9- Regresyon analizi
10- İstatistiksel paket program tanıtımı (Design Expert)
11- Ödev ve Uygulamalar
12- Sonuçların değerlendirilmesi için gerekli bilgilerin kazandırılması
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik problemlerinin istatistiksel yöntemler kullanılarak çözülebilmesi
2- Paket program kullanma becerisinin sağlanması
3- Uygulamalar ile pekiştirilmesi
4- Deney tasarımı kavramı
5- Hipotez testi
6- Normal Dağılım
7- t-dağılımı
8- Ki-kare dağılımı
9- F-dağılımı
10- Varyans analizi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
2- Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
3- Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
4- Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5- Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
6- Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
7- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
8- Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
9- Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 10 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Design of Experiments, D.C. Montgomery
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar