Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Dokümantasyon ve Sekreterlik > ON PARMAK YAZIM TEKNİKLERİ-IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ON PARMAK YAZIM TEKNİKLERİ-IV Birinci düzey TDS 258 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK YÜZ YÜZE ANLATIM VE PRATİK UYGULAMA
Dersin amacı Öğrencilerin daha doğru, hızlı ve tekniğe uygun olarak On parmak klavye kullanmalarını sağlamak. Türkçe ve yabancı dildeki metinleri süratli ve doğru olarak yazma becerisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı On Parmak klavye kullanımının öğretilmesi.

Dersin içeriği
1- Metin yazma uygulamaları. Unutulan veya yanlış yazılan harflerin belirlenmesi
2- Bakarak veya dikte ile metin yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları.
3- Noktalama işaretlerinin tekrarı.
4- Noktalama işaretleri kullanılan metinlerle hız testi uygulamaları.
5- Rakam ve sembollerin tekrarı.
6- Rakam ve semboller kullanılan metinlerle hız testi uygulamaları.
7- Yabancı dilde metinlerin yazılması ve hız testi uygulamaları.
8- Yabancı dilde metinlerin yazılması ve hız testi uygulamaları.
9- Dikte çalışmaları.
10- Karışık verilen yazıların şekilli yazıya çevrilmesi.
11- Şekilli yazı çalışmaları.
12- Hotkey'den noktalama işaretleri ve rakamların tekrarı ve hız çalışmaları.
13- Dikte ve Baskılı hız çalışmaları.
14- İnternet uygulamaları kullanılarak hız çalışmaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir.
2- Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar.
3- Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir.
4- Öğrenciler yabancı dilde yazılan metinleri doğru vuruş teknikleriyle yazmayı öğrenir.
5- Öğrenciler noktalama işaretleri kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
6- Öğrenciler rakam kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
7- Öğrenciler parmaklarına bakmadan metodlu on parmak yazmayı öğrenir.
8- Öğrenciler Yazılı ve Sesli metin ile dikte alarak hızlı, on parmak klavye kullanmayı öğrenirler.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2- Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
3- Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
4- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
5- Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6- Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7- Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
8- Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
9- Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
10- Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
11- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
12- Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
14- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
16- Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
17- Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
18- Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Daktilografi metinleri. 26 saatte on parmak öğreniyorum. Ali Ünlü.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar