Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (doktora) > GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE AYIRMA TEKNİKLERİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE AYIRMA TEKNİKLERİ-II Üçüncü düzey GDM 624 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kütle transferinin temel ilkelerinin verilmesi, gıda mühendisliği alanında karşılaşılan kütle transferi problemlerinin çözümü için gerekli bilgilerin verilmesi
Dersin tanımı Kütle transferi hakkında genel bilgi, konsantrasyon, hız ve akı tanımları, moleküler difüzyon ve difüzivite, Fick yasası, kararlı hal moleküler difüzyon modelleri, gazlar, sıvılar, katılar ve gözenekli katılardaki difüzyon ve difüzyon katsayılarının teorik ve deneysel olarak hesaplama yöntemleri, konvektif kütle transferi, fazlar arası kütle transferi, bireysel ve toplam kütle transfer katsayıları ve iki fazlı sistemlerde kolon tasarımı gibi konuları içermektedir.

Dersin içeriği
1- Giriş, kütle transferinin temel ilkeleri konsantrasyon, hız ve akı tanımları
2- Fick yasası, gazlarda moleküler difüzyon
3- Durgun ve hareketli faz boyunca difüzyon, eş-molar zıt yayınım, difüzyon katsayısı
4- Sıvılarda moleküler difüzyon
5- Katılarda moleküler difüzyon
6- Süreklilik denklemi, kimyasal reaksiyonlu tek boyutlu moleküler difüzyon
7- Ara sınav
8- Kararsız hal kütle transferi
9- Konvektif kütle transferi, ısı ve kütle transferi analojileri, değişik geometriler için kütle transfer katsayıları
10- Fazlar arası kütle transferi
11- İki direnç teorisi
12- Ayırma işlemlerinin genel sınıflandırması ve hesaplama metodları
13- Gaz absorpsiyonu
14- Distilasyon, sıvı-buhar dengesi, kesikli distilasyon
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler verilen bir kütle transferi içeren mühendislik problemi için kütle transferi bilgilerini, mühendislik ve matematik bilgileriyle ilişkilendirerek matematiksel bir probleme çevirip çözebilmeli ve sonuçları yorumlayabilmeli
2- Korelasyonları kullanarak difüzyon katsayısını belirleyebilme
3- Difüzyon eşitliğini kullanarak basit geometriler ve çok-boyutlu sistemlerde konsantrasyon dağılımını hesaplayabilme
4- Ayırma süreçlerini öğrenme
5- Korelasyonları kullanarak kütle transfer katsayılarını belirleyebilme
6- Kütle, ısı ve momentum aktarımı arasındaki anolojiyi öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 18 180
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Geankoplis, C. J. 1995. Transport Processes and Separation Processes Principles. 4th Edition. Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar Geankoplis, C. J. 1995. Transport Processes and Separation Processes Principles. 4th Edition. Prentice Hall.

Ders ile ilgili dosyalar