Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > KARİYER PLANLAMA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARİYER PLANLAMA I Birinci düzey KPL101 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METİN EKEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. METİN EKEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Atölye Çalışması
Dersin amacı Gazetecilik bölümü öğrencilerinin gelecekteki kariyer hedeflerini belirlemelerine yardımcı olmak, uygun becerileri geliştirmelerine rehberlik etmek ve iş dünyasına hazırlamak.
Dersin tanımı Gazetecilik bölümü öğrencilerinin gelecekteki kariyer hedeflerini belirlemelerine yardımcı olmak, uygun becerileri geliştirmelerine rehberlik etmek ve iş dünyasına hazırlamak amacı taşıyan ders.

Dersin içeriği
1- Derse Giriş: Dersin amaç ve kapsamının, haftalık ders içeriklerinin, ders kapsamındaki beklentiler ve öğrenme çıktılarına yönelik beklentilerin aktarımı.
2- Temel Kavramlar: Bilgi, Beceri, Kişilik, Zeka, Yetenek, İlgi ve Tutum, Duyuşsal Özellikler, Hedef Belirleme, Smart Hedefler, Kişisel SWOT Analizi, GROW Modeli ve Yetkinlik. Ödev: Kişisel SWOT Analizi ve GROW Modeli İlk Taslak Hazırlama
3- Kişisel SWOT Analizi ve GROW Modeli İlk Taslak Değerlendirmeleri-Sorun Ağacı Oluşturma ve Çözüm Önerileri
4- Kariyer, Kariyer Geliştirme, Kariyer Planlama ve İlgili Kavramlar ile Kariyer Merkezleri-Bireysel Kariyer Planlaması Taslak Hazırlığı (Kendini Değerlendirme- Fırsatları Tanımlama, Amaçları Belirleme, Amaçlar Çerçevesinde Hedefleri Belirleme, Hedefler İçin Gerekli Performans Göstergelerini İfade Etme) Ödev: Holland’ın Meslek Tercihi Envanteri
5- SWOT’tan Bireysel Kariyer Planlamasına Taslak Değerlendirmeleri
6- SWOT’tan Bireysel Kariyer Planlamasına Taslak Değerlendirmeleri
7- Temel İletişim Becerileri, Diksiyon ve Beden Dili Diksiyon Temel Kaynak: https://www.youtube.com/playlist?list=PL5y5vzrp-sQTK2WluScInPzt5IGCVSCP6 Diksiyon İleri Kaynak: https://www.youtube.com/playlist?list=PLpvXFmoA19rE2oTBl3DJn2LeoIGu8pbT9 Beden Dili Temel Kaynak: https://www.researchgate.net/publication/351093763_BEDEN_DILI İleri Kaynak: https://www.remzi.com.tr/files/books/1689/dosya/bedenin-dili-on-izleme.pdf
8- Hassas Beceriler, Soft Skills I Etkili İletişim Teknikleri (Sosyal Psikolojik Yaklaşımlar)
9- Hassas Beceriler, Soft Skills II Etkili Sunum Becerileri
10- Hassas Beceriler, Soft Skills III Pomodoro Tekniği ve Eisenhower Matrisi
11- Hassas Beceriler, Soft Skills IV Stres Yönetimi, Liderlik ve Ekip Çalışması
12- Hassas Beceriler, Soft Skills V Analitik ve Eleştirel Düşünme
13- SWOT’tan Bireysel Kariyer Planlamasına Son Taslak Değerlendirmeleri
14- SWOT’tan Bireysel Kariyer Planlamasına Son Taslak Değerlendirmeleri
15- SWOT’tan Bireysel Kariyer Planlamasına Son Taslak Değerlendirmeleri
16- SWOT’tan Bireysel Kariyer Planlamasına Son Taslak Değerlendirmeleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, kişisel ve mesleki hedeflerini tanımlar ve önceliklendirir.
2- Kariyer hedeflerini zaman içinde nasıl ulaşabileceklerini planlar.
3- Çeşitli kariyer hedefleri için gerekli olan temel kavramları bilir.
4- Kariyeri için gerekli olan temel iletişim becerileri, diksiyon ve beden dili gereksinimleri konusunda farkındalık kazanır ve beceri kazanımını planlar.
5- Kariyeri için gerekli olan hassas becerilerden etkili iletişim teknikleri konusunda farkındalık kazanır ve beceri kazanımını planlar.
6- Kariyeri için gerekli olan hassas becerilerden etkili sunum becerileri konusunda farkındalık kazanır ve beceri kazanımını planlar.
7- Kariyeri için gerekli olan hassas becerilerden zaman yönetimi konusunda farkındalık kazanır ve beceri kazanımını planlar.
8- Kariyeri için gerekli olan hassas becerilerden stres yönetimi, liderlik, ekip çalışması, analitik düşünme konularında farkındalık kazanır ve beceri kazanımını planlar.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kariyer Planlama Dersi Kitabı, Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN, TOGÜ KARMER
Yardımcı Kaynaklar YTNK TV, Yetenek Kapısı

Ders ile ilgili dosyalar