Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > RUMİNANTLARDA ZEHİRLENMELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMİNANTLARDA ZEHİRLENMELER Birinci düzey VİH 645 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GENCAY EKİNCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GENCAY EKİNCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE, HAFTADA 2 SAAT TEORİK OLARAK İŞLENECEKTİR.
Dersin amacı RUMİNANTLARDA SIK RASTLANAN ZEHİRLENMELER İLE İLGİLİ AYRINTI BİLGİ VERİLMESİ AMAÇLANMAKTADIR
Dersin tanımı BU DERS RUMİNANTLARDA SIK RASTLANAN ZEHİRLENMELER İLE İLGİLİ AYRINTI BİLGİ VEREN DERSTİR.

Dersin içeriği
1- NİTRAT VE NİTRİT ZEHİRLENMESİ
2- ÜRE ZEHİRLENMESİ
3- SOYA FASULYESİ ZEHİRLENMESİ
4- MİKOTOKSİN ZEHİRLENMESİ
5- AFLATOKSİKOZİS
6- KOYUNLARDA MİKOTİK LUPİNOZ
7- ACI LUPİN ZEHİRLENMESİ
8- DEFORME BUZAĞI SENDROMU
9- SINAV
10- ARSENİK ZEHİRLENMESİ
11- WARFARİN ZEHİRLENMESİ
12- KURŞUN ZEHİRLENMESİ
13- EĞRELTİ OTU ZEHİRLENMESİ 1
14- EĞRELTİ OTU ZEHİRLENMESİ 2
15- ÇAVDAR MAHMUZU ZEHİRLENMESİ
16- SINAV
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- BU DERSİ ALAN ÖĞRENCİ RUMİNANTLARDA SIK RASTLANAN ZEHİRLENMELERİN TEŞHİSİNİ TEDAVİSİNİ ÖĞRENİR.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gül Y., 2002. Geviş Getiren Hayvanların İç Hastalıkları, Özkan Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara. Alaçam E., Şahal M., 1997. Sığır Hastalıkları, Medisan, Ankara. Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia.
Yardımcı Kaynaklar Alaçam E., Şahal M., 1997. Sığır Hastalıkları, Medisan, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar