Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği (yl.) > GÜBRE İDARESİ VE ATIK YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜBRE İDARESİ VE ATIK YÖNETİMİ İkinci düzey BSM518 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ZEKİ GÖKALP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ZEKİ GÖKALP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ-YÜZE EĞİTİM
Dersin amacı TARIMSAL YAPILARDA VE UYGULAMARDA GÜBRE İDARESİ VE ATIK YÖNETİMİ HAKKINDA BİLGİ VE BECERİ KAZANDIRMAK
Dersin tanımı TARIMSAL YAPILARDA VE UYGULAMARDA GÜBRE İDARESİ VE ATIK YÖNETİMİ

Dersin içeriği
1- Gübre idaresi ve atık yönetimine giriş
2- Tarımsal faaliyetler sonu ortaya çıkan atıkların tanımlanması
3- Tarımsal yapılarda kullanılan gübre idaresi ve atık yönetimi sistemleri
4- Gübrenin barınak dışına çıkarılması
5- Gübre depolama havuzları
6- Havuzlarda gerçekleşen süreçler
7- Arazi uygulamaları
8- ARA-SINAV
9- Gübre ve tarımsal atıkların su ve toprak kaynakları üzerine etkileri
10- Kompost yapımı
11- Biogaz üretimi
12- Gübre idaresi ve atık yönetimi üzerine yerel ve evrensel mevzuatlar
13- Saha çalışması
14- Makale inceleme
15- FİNAL-SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gübre idaresi ve atık yönetimi yöntemleri hakkında bilgi ve beceri
2- Kompost yapımı hakkında bilgi ve beceri
3- Biogas üretimi hakkında bilgi ve beceri
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar