Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (y.l.) > BETON BİLEŞENLERİ VE BETON DENEYLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BETON BİLEŞENLERİ VE BETON DENEYLERİ İkinci düzey İNŞ 585 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. UĞUR DURAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Cengiz Duran Atiş Prof. Dr. Okan Karahan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Normal ders anlatımı.
Dersin amacı Deneylerin nasıl yapıldığını öğretmek ve standartlarla uygunluğunun belirlenmesi.
Dersin tanımı Beton bileşim elemanlarının çimento ve agrega deneyleri, taze ve sertleşmiş beton deneyleri, beton dayanıklılık deneyleri, tahribatsız ve tahribatlı beton deneyleri, betonarme çeliği deneyleri, bordür, parke, beton boru, tuğla, kiremit gibi diğer yapı malzemelerinin deneyleri.

Dersin içeriği
1- Deneysel Ölçümler
2- Çimento Deneyleri
3- Agrega Deneyleri
4- Taze Beton Deneyleri
5- Sertleşmiş Beton Deneyleri
6- Dayanıklılık Deneyleri-1
7- Dayanıklılık Deneyleri-2
8- Karot Deneyleri
9- Tahribatsız Deneyler
10- Betonarme Çeliği Deneyleri
11- Bordür ve Parke Deneyleri
12- Beton Boru Deneyleri
13- Tuğla ve Kiremit Deneyleri
14- Deney Sonuçlarının Değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Agrega deneylerini ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
2- Çimento deneylerini ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
3- Taze ve Sertleşmiş Beton deneylerini ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
4- Durabilite deneyelerini ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
5- Tahribatlı ve Tahribatsız deney yöntemlerini ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
6- Diğer yapı malzemeleri üzerinde yapılan deneyleri ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 3 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 12 24
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Beton Bileşenleri ve Beton Deneyleri, Yrd.Doç.Dr. Osman Şimşek, Seçkin Yayıncılık AŞ., 2010.
Yardımcı Kaynaklar Malzeme Bilimi Yapı Malzemeleri ve Deneyleri, Müslim Avcıoğlu, Birsen Yayınevi, 2012.

Ders ile ilgili dosyalar