Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. UĞUR DURAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Cengiz Duran Atiş
Prof. Dr. Okan Karahan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Normal ders anlatımı.
|
Dersin amacı
|
Deneylerin nasıl yapıldığını öğretmek ve standartlarla uygunluğunun belirlenmesi.
|
Dersin tanımı
|
Beton bileşim elemanlarının çimento ve agrega deneyleri, taze ve sertleşmiş beton deneyleri, beton dayanıklılık deneyleri, tahribatsız ve tahribatlı beton deneyleri, betonarme çeliği deneyleri, bordür, parke, beton boru, tuğla, kiremit gibi diğer yapı malzemelerinin deneyleri.
|
1- |
Deneysel Ölçümler
|
2- |
Çimento Deneyleri
|
3- |
Agrega Deneyleri
|
4- |
Taze Beton Deneyleri
|
5- |
Sertleşmiş Beton Deneyleri
|
6- |
Dayanıklılık Deneyleri-1
|
7- |
Dayanıklılık Deneyleri-2
|
8- |
Karot Deneyleri
|
9- |
Tahribatsız Deneyler
|
10- |
Betonarme Çeliği Deneyleri
|
11- |
Bordür ve Parke Deneyleri
|
12- |
Beton Boru Deneyleri
|
13- |
Tuğla ve Kiremit Deneyleri
|
14- |
Deney Sonuçlarının Değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Agrega deneylerini ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
|
2- |
Çimento deneylerini ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
|
3- |
Taze ve Sertleşmiş Beton deneylerini ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
|
4- |
Durabilite deneyelerini ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
|
5- |
Tahribatlı ve Tahribatsız deney yöntemlerini ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
|
6- |
Diğer yapı malzemeleri üzerinde yapılan deneyleri ilgili standartlarla birlikte öğrenmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
|
|
2- |
Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
|
|
3- |
Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
|
|
4- |
Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
|
|
5- |
Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
|
|
6- |
- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme
|
|
7- |
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
|
|
8- |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
|
|
9- |
Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
3
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
2
|
12
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Beton Bileşenleri ve Beton Deneyleri, Yrd.Doç.Dr. Osman Şimşek, Seçkin Yayıncılık AŞ., 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Malzeme Bilimi Yapı Malzemeleri ve Deneyleri, Müslim Avcıoğlu, Birsen Yayınevi, 2012.
|
|