Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali (yüksek Lisans) > MESLEK ÇALGISI VI (UD)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI VI (UD) İkinci düzey MÜZ310.2 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bireysel Çalgı V dersini başarıyla tamamlamış olmak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÇAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. N. Oya Levendoğlu Öner
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı A. Tolga Özdemir
Dersin veriliş şekli Uygulamalı ve bire bir olarak yürütülür.
Dersin amacı Ud sazını geleneksel Türk müziği icrasında etkili olarak kullanabilme
Dersin tanımı Bu ders çalgı eğitimi ve öğretimini, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri teknik alıştırma ve etütleri, ud literatürünü aşamalı olarak öğrenme ve öğretme tekniklerini kapsar.

Dersin içeriği
1- Süsleme teknikleri (glissando ve trill)
2- Süsleme teknikleri (mordan)
3- Dördüncü pozisyon ve bu pozisyondaki perdeler.
4- Dördüncü pozisyon etütleri.
5- Dördüncü pozisyon parmak çalışmaları.
6- Süsleme teknikleri (Grupetto)
7- Dügah Sazsemaisi (Ş.M.Targan)
8- SINAV
9- Hüseyni Sazsemaisi (Tatyos Efendi)
10- Hüseyni Sazsemaisi (Tatyos Efendi)
11- Muhayyer Sazsemaisi (T.Cemil Bey)
12- Muhayyer Sazsemaisi (T.Cemil Bey)
13- Evc Sazsemaisi (Sedat Öztoprak)
14- Evc Sazsemaisi (Sedat Öztoprak)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Süsleme tekniklerinden trill glissando, grupetto ve mordan'ı etkili olarak sazında uygulayabilme.
2- IV. pozisyondaki perdelere hakim olabilme.
3- Sazını ileri pozisyonlarda ve ajiliteli olarak kullanabilme.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ud Metodu, Cinuçen Tanrıkorur; Ud Metodu, Mutlu Torun; Ud Metodu, Gülçin Yahya; Ud Alıştırmaları, Gülçin Yahya.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar