Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > MAKİNA TASARIM VE UYGULAMALARI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MAKİNA TASARIM VE UYGULAMALARI-I Birinci düzey MM 401 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölümdeki bütün öğretim elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Proje
Dersin amacı Öğrencilerin lisansta gördükleri konularla ilgili proje yapmasını sağlamak. Yapılan projelerde disiplinler arası ve disiplin içi takımlarda çalışma becerisi kazandırmak.
Dersin tanımı MTU-I

Dersin içeriği
1- Disiplinler arası takımlar için proje konularının internet üzerinden ilanı ve öğrencilerin proje tercihlerini yapması.
2- Tercihte bulunmayan öğrencilerin uygun görülen danışmanlar ve projeler ile eşleştirilmesi, Kesinleşmiş proje önerileri ve öğrenci grupları ders döneminin 2. haftasının son iş gününde WEB SAYFASINDA ilan edilmesi.
3- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
4- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
5- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
6- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
7- Öğrencilerin, WEB SAYFASINA ara raporlarını yüklemesi ve danışmanların ara değerlendirme notlarını vermesi.
8- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
9- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
10- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
11- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
12- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
13- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
14- Dönem sonunda danışman öğretim üyesine sunum yapılması ve hazırlanan defter MTU-1 Yükleme Linki’ne yüklenir, danışman öğretim üyesine pdf olarak teslim edilmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kazanılmış olan temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi,
2- Bir mühendislik problemini anlama, tanımlama ve çözme becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
5- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
6- Yazılı ve sözlü sunum beceresi,
7- Modern tasarım yöntemlerini kullanma becerisi.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Konuyla ilgili herhangi bir kaynak
Yardımcı Kaynaklar Konuyla ilgili herhangi bir kaynak

Ders ile ilgili dosyalar