Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bölümdeki bütün öğretim elemanları
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araştırma Görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Proje
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin lisansta gördükleri konularla ilgili proje yapmasını sağlamak. Yapılan projelerde disiplinler arası ve disiplin içi takımlarda çalışma becerisi kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
MTU-I
|
1- |
Disiplinler arası takımlar için proje konularının internet üzerinden ilanı ve öğrencilerin proje tercihlerini yapması.
|
2- |
Tercihte bulunmayan öğrencilerin uygun görülen danışmanlar ve projeler ile eşleştirilmesi, Kesinleşmiş
proje önerileri ve öğrenci grupları ders döneminin 2. haftasının son iş gününde WEB SAYFASINDA ilan edilmesi.
|
3- |
Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
|
4- |
Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
|
5- |
Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
|
6- |
Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
|
7- |
Öğrencilerin, WEB SAYFASINA ara raporlarını yüklemesi ve danışmanların ara değerlendirme notlarını vermesi.
|
8- |
Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
|
9- |
Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
|
10- |
Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
|
11- |
Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
|
12- |
Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
|
13- |
Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
|
14- |
Dönem sonunda danışman öğretim üyesine sunum yapılması ve hazırlanan defter MTU-1 Yükleme Linki’ne yüklenir, danışman öğretim üyesine pdf olarak teslim edilmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kazanılmış olan temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi,
|
2- |
Bir mühendislik problemini anlama, tanımlama ve çözme becerisi,
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
|
4- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
|
5- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
6- |
Yazılı ve sözlü sunum beceresi,
|
7- |
Modern tasarım yöntemlerini kullanma becerisi.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
|
|
2- |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
|
|
3- |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
5- |
Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
|
|
7- |
Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
|
|
8- |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
9- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
|
|
10- |
Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
|
|
12- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
|
|
13- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
40
|
40
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Konuyla ilgili herhangi bir kaynak
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konuyla ilgili herhangi bir kaynak
|
|