Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > MAKİNA TASARIM VE UYGULAMALARI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MAKİNA TASARIM VE UYGULAMALARI-I Üçüncü düzey MM 401 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölümdeki bütün öğretim elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Proje
Dersin amacı Öğrencilerin lisansta gördükleri konularla ilgili proje yapmasını sağlamak. Yapılan projelerde disiplinler arası ve disiplin içi takımlarda çalışma becerisi kazandırmak.
Dersin tanımı MTU-I

Dersin içeriği
1- Disiplinler arası takımlar için proje konularının internet üzerinden ilanı ve öğrencilerin proje tercihlerini yapması.
2- Tercihte bulunmayan öğrencilerin uygun görülen danışmanlar ve projeler ile eşleştirilmesi, Kesinleşmiş proje önerileri ve öğrenci grupları ders döneminin 2. haftasının son iş gününde WEB SAYFASINDA ilan edilmesi.
3- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
4- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
5- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
6- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
7- Öğrencilerin, WEB SAYFASINA ara raporlarını yüklemesi ve danışmanların ara değerlendirme notlarını vermesi.
8- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
9- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
10- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
11- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
12- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
13- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
14- Dönem sonunda danışman öğretim üyesine sunum yapılması ve hazırlanan defter MTU-1 Yükleme Linki’ne yüklenir, danışman öğretim üyesine pdf olarak teslim edilmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kazanılmış olan temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi,
2- Bir mühendislik problemini anlama, tanımlama ve çözme becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
5- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
6- Yazılı ve sözlü sunum beceresi,
7- Modern tasarım yöntemlerini kullanma becerisi.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Konuyla ilgili herhangi bir kaynak
Yardımcı Kaynaklar Konuyla ilgili herhangi bir kaynak

Ders ile ilgili dosyalar