Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.y.l.) > AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ KLİNİK UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE RADYOLOJİSİ KLİNİK UYGULAMA İkinci düzey ST416 ÖKD 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 3. sınıf Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Dersi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİN MURAT CANGER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi MERYEM ETÖZ Dr. Öğretim Görevlisi MEHMET AMUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Görev. Dt. Aykağan COŞKUNARSLAN Araş. Görev. Dt. Rıdvan AKYOL
Dersin veriliş şekli Hasta Başı Eğitimi
Dersin amacı Hastanın Bir Bütün Olarak Değerlendirilmesi ve Var Olan Normal Dışı Durumların Doğru Teşhis Edilmesi Ve Uygun Tedavi Planlamalarının Yapılabilmesi.
Dersin tanımı Pratik Dres

Dersin içeriği
1- Ekstaroral ve intraoral muayenenin tekrar edilmesi, pratik olarak uygulanması.
2- Rutin dental ve medikal testlerin tekrar edilmesi, pratik olarak uygulanması.
3- Hasta kayıtlarının tutulmasının gözden geçirilmesi, Meddata programının öğretilmesi.
4- Ekstraoral ve intraoral Radyografi tekniklerinin tekrar edilmesi.
5- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
6- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
7- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
8- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
9- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
10- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
11- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
12- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
13- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
14- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
15- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
16- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
17- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
18- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
19- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması
20- Hasta üzerinde klinik-radyografik muayene uygulanması ve tedavi planlamasının oluştulması

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ekstraoral ve intraoral muayene yöntemlerini bilir ve hasta üzerinde uygular.
2- Diş hekimliğinde rutin olarak uygulanan dental ve medikal testleri bilir ve hasta üzerinde uygular.
3- Hasta kayıtlarının tutlmasının sistematiğini bilir ve buna göre stjyer defterini düzenler. Hasta verilerini Meddata programına girer.
4- İntraoral radyografi tekniklerini bilir ve hasta üzerinde uygular.
5- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
6- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
7- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
8- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
9- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.
10- Hastayı bir bütün olarak değerlendirir, doğru teşhis ve tedavi planlaması yapar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 4 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 7 35
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     134
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Özcan İ. Sistemik Yaklaşımlarla Oral Diagnoz. Nobel Tıp Kitapları Ltd. Şti.:2007;İstanbul. 2. Harorlı A,Akgül M, Dağıstan S. Diş Hekimliği Radyolojisi. Atatürk Üniversitesi Yayınları: Erzurum; 2006.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar