Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kiraat (y.l) > KIRAAT METİNLERİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KIRAAT METİNLERİNE GİRİŞ İkinci düzey KRT 507 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞR. ÜYESİ ÖMER ÖZBEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖMER ÖZBEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Kıraat İlminin temel metinlerinden seçilen örneklerle alanın kaynaklarını tanımak, temel eserlerin usul ve dillerine aşina olmak, yapılan okumalar üzerinden kıraat kaynaklarının sistematiğini tahlil etmektir.
Dersin tanımı Bu derste, Kıraat alanının temel kaynaklarından seçilen metinler okutulmakta ve bu okumalar üzerinden kıraat kaynaklarının sistematiği tahlil edilmektedir.

Dersin içeriği
1- Kıraat İlmi ve Kaynakları Hakkında Tanıtıcı Genel Bilgiler. Dersin Amaçlarının zikerdilmesi.
2- İbnü’l-Cezerî’nin el-Mıkaddime adlı eserinin tanıtımı ve eserden ilk on beytin okutulması.
3- İbnü’l-Cezerî’nin el-Mıkaddime adlı eserinden on-yirmi arası beyitlerin okutulması.
4- İbn Mücahid’in Kıraati Seba’sının Tahkikli basımından Mukaddime kısmının okutulması
5- İbn Galbûn’un et-Tezkira adlı eserinin “Zikru İhtilâfihim fî Sûratil’-Haşr” kısmının okutulması.
6- İbn Galbûn’un et-Tezkira adlı eserinin “Zikru İhtilâfihim fî Fâtihatil’l-Kitab” kısmının okutulması.
7- El-Ehvâzi’nin et-Vezîz adlı eserinin “Bâbü’l-İdgâm ve’l-İzhâr” kısmının okutulması.
8- İbnü’l-Bârizî’nin et-Ferîdetü’l-Bâriziyye adlı eserinin “Bâbü Mezâhibihim fi Yââtiz-Zevâid” kısmının okutulması.
9- Muhtemel Vize Haftası
10- İbnü’l-Bâzîş’in Kitabü’-İknâ’ fi’l-Kıraati’s-Seb’ adlı eserinin “Bâbü’l-Hemze” kısmının okutulması.
11- İbnü’l-Bâzîş’in Kitabü’-İknâ’ fi’l-Kıraati’s-Seb’ adlı eserinin “Bâbü Nakl’l-Hareke” kısmının okutulması.
12- Sıbtu’l-Hayyât el-Bağdâdî’nin “el-ihtiyâr fl’l-Kıraati’l-‘Aşr” adlı eserinin “Bâbi Nakl’l-Hareke” kısmının okutulması.
13- Sıbtu’l-Hayyât el-Bağdâdî’nin “el-ihtiyâr fl’l-Kıraati’l-‘Aşr” adlı eserinin “Fasl Fî Ravmi’l-Hareke” kısmının okutulması.
14- Ebu’l-Alâ el-Kermânî’nin “Mefâtîhu’l-Eğânî” adlı eserinin “Min Sûrati’l-Mâide” kısmının okutulması.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kıraat Metinleri Fotokopisi
Yardımcı Kaynaklar İbnü''l-Cezerî: el-Mukaddime; İbn Mücahid: Kitâbü''s-Seba; İbn Galbûn: et-Tezkira; Ehvâzi: el-Vecîz;İbnü’l-Bârizî: et-Ferîdetü’l-Bâriziyye; İbnü’l-Bâzîş: Kitabü’-İknâ’ fi’l-Kıraati’s-Seb’; Sıbtu’l-Hayyât el-Bağdâdî: el-ihtiyâr fl’l-Kıraati’l-‘Aşr; Ebu’l-Alâ el-Kermânî: Mefâtîhu’l-Eğânî.

Ders ile ilgili dosyalar