Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > GENEL FİZİK LABOTARUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL FİZİK LABOTARUVARI Birinci düzey BİYFİZ104 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OSMAN KAHVECİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Osman KAHVECİ, Arş. Gör. Dr. Murat BALCI, Arş. Gör. Çağlar PALA, , Öğr. Gör. Nejdet PARAN
Dersin veriliş şekli Uygulama
Dersin amacı Mekanik ve elektrik-manyetizma ile ilgili konularda görsel uygulamalar yaparak teorik olarak öğrenilen konuların kavranmasını sağlamak.
Dersin tanımı 1-Newton mekaniğinde verilen temel konuların uygulamalı olarak öğrencilere verilmesi. 2- Elektrik ve Manyetizma dersinde verilen temel konuların uygulamalı olarak öğrencilere verilmesi.

Dersin içeriği
1- Laboratuvarda çalışma şartları ve prensipleri.
2- Fiziksel ölçümler ve hata hesabı, grafik çizme.
3- Ölçme ve hatalar.
4- Eğik Düzlem
5- Merkezcil kuvvet
6- Basit sarkaç
7- Tork hesabı
8- RC devreleri sığanın tayini
9- RL devresi öz-indüksiyon katsayı tayini
10- Temel büyüklüklerin manyetik kuvvet cinsinden tayini
11- Akım-direnç devreleri
12- Telafi deneyi
13- Telafi deneyi
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Konuyla ilgili deney düzeneğini kurar ve deneyi nasıl yapacağını bilir.
2- Sahip olduğu teorik bilgilerle deney sonuçlarını karşılaştırabilir ve yorumlayabilir.
3- Bağımsız uygulama yeteneklerini ortaya koyabilir.
4- Deneysel verileri nasıl değerlendireceğini bilir.
5- Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuvar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir.
6- Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 10 1 10
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 1 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 10 20
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Mekanik Laboratuvarı Deney Kitapçigi, 2-Elektrik ve Manyetizma Laboratuvarı Deney Kitapçigi
Yardımcı Kaynaklar 1-Fiziğin temelleri, Resnick, ve D. Halliday , ; Çev.: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, 1996. 2- Fen ve Mühendislik İçin Fizik Cilt I ve II, R. A. Serway ve J. W. Jewett, Palme Yayıncılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara. 3- Temel Fizik, Fishbane,P.M., Gasiorowicz,S., Thornton,S. T.,Arkadaş yayıncılık,2003.

Ders ile ilgili dosyalar