Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL FİZİK LABOTARUVARI |
Birinci düzey |
BİYFİZ104 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OSMAN KAHVECİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Dr. Osman KAHVECİ, Arş. Gör. Dr. Murat BALCI, Arş. Gör. Çağlar PALA, , Öğr. Gör. Nejdet PARAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Uygulama
|
Dersin amacı
|
Mekanik ve elektrik-manyetizma ile ilgili konularda görsel uygulamalar yaparak teorik olarak öğrenilen konuların kavranmasını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
1-Newton mekaniğinde verilen temel konuların uygulamalı olarak öğrencilere verilmesi. 2- Elektrik ve Manyetizma dersinde verilen temel konuların uygulamalı olarak öğrencilere verilmesi.
|
1- |
Laboratuvarda çalışma şartları ve prensipleri.
|
2- |
Fiziksel ölçümler ve hata hesabı, grafik çizme.
|
3- |
Ölçme ve hatalar.
|
4- |
Eğik Düzlem
|
5- |
Merkezcil kuvvet
|
6- |
Basit sarkaç
|
7- |
Tork hesabı
|
8- |
RC devreleri sığanın tayini
|
9- |
RL devresi öz-indüksiyon katsayı tayini
|
10- |
Temel büyüklüklerin manyetik kuvvet cinsinden tayini
|
11- |
Akım-direnç devreleri
|
12- |
Telafi deneyi
|
13- |
Telafi deneyi
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Konuyla ilgili deney düzeneğini kurar ve deneyi nasıl yapacağını bilir.
|
2- |
Sahip olduğu teorik bilgilerle deney sonuçlarını karşılaştırabilir ve yorumlayabilir.
|
3- |
Bağımsız uygulama yeteneklerini ortaya koyabilir.
|
4- |
Deneysel verileri nasıl değerlendireceğini bilir.
|
5- |
Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuvar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir.
|
6- |
Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
|
|
3- |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
|
|
5- |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
|
|
7- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
|
|
8- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
|
|
9- |
Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
|
|
12- |
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
|
|
13- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
|
|
14- |
Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
1
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
1
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
46
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
10
|
20
|
Ödev
|
5
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Mekanik Laboratuvarı Deney Kitapçigi, 2-Elektrik ve Manyetizma Laboratuvarı Deney Kitapçigi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Fiziğin temelleri, Resnick, ve D. Halliday , ; Çev.: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, 1996. 2- Fen ve Mühendislik İçin Fizik Cilt I ve II, R. A. Serway ve J. W. Jewett, Palme Yayıncılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara. 3- Temel Fizik, Fishbane,P.M., Gasiorowicz,S., Thornton,S. T.,Arkadaş yayıncılık,2003.
|
|