Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLAŞMIŞ GAZETECİLİK II |
Birinci düzey |
GAZ431 |
Seçmeli |
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Ülke içinde ve ülkeler arasında yaşanan çatışma ortamlarda, hatta savaşlarda gazeteciye nasıl bir yol izlemesi gerektiğini öğretmek, Türkiye’den ve dünyadan örneklerle barış ve çatışma gazeteciliği metotlarını aktararak kafalarında bir yol şekillenmesine yardımcı olmak.
|
Dersin tanımı
|
Gerek toplum, gerek ülkeler ve gerekse ülkeler arasında, çeşitli anlaşmazlık ve çözümsüzlüklerde ortaya çıkan, sonu ise çatışmaya ya da savaşa varan durumlarda yapılacak haberciliğin metotlarını kapsar.
|
1- |
Barış ve Barış Gazeteciliği kavramı tanımı
|
2- |
Barış gazeteciliğinde temel ilkeler
|
3- |
Barış gazeteciliğinde temel ilkeler
|
4- |
Barış gazeteciliğinin Türkiye ve Dünyadaki örnekleri
|
5- |
Barış gazeteciliğinin Türkiye ve Dünyadaki örnekleri
|
6- |
Çatışma ve çatışma gazeteciliği kavramı tanımı
|
7- |
Sonu çatışmayla biten ülkeler arası krizler
|
8- |
Sonu çatışmayla biten ülkeler arası krizler
|
9- |
Savaşlar ve savaşta gazetecilik
|
10- |
Savaşlar ve savaşta gazetecilik
|
11- |
Barış ve çatışma gazeteciliği üzerine tartışmalar
|
12- |
Çocuk ve Kadın Hakları Odaklı gazetecilik
|
13- |
Haber analiz
|
14- |
Haber analiz
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Barış ve çatışma gazeteciliğinin tanımı ve metotları öğrenilir.
|
2- |
Barış gazeteciliğinin dünyaca kabul görmüş temel ilkeleri öğrenilir.
|
3- |
Türkiye ve Dünya’da sonu çatışma ve hatta savaşla biten krizler hakkında bilgi sahibi olunur.
|
4- |
Savaş ortamında nasıl gazetecilik yapılır, nelere uyulur öğrenilir.
|
5- |
Savaş ve barış ortamında taraflı mı, tarafsız mı gazetecilik yapılmalı, dünyadan metotlarıyla öğrenilir.
|
6- |
Öğrencinin, Türkiye ve Dünyada sonucu barış yada çatışmaya biten olayları daha iyi yorumlaması sağlanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
73
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çatışma ve Savaş Dönemlerinde Gazetecilik, E. Arsan, İstanbul IPS Yayınları, 2005; Normatif Bir Kurum Olarak Barış Gazeteciliği, S. İrvan, Ankara Ayraş Yayınları, 2008; Yazılı Basın Haber ve Habercilik Etiği, A. Girgin, İstanbul İnkılap Kitabevi, 2000; Bağımsız Medya ve Barış Gazeteciliği, D. Şinar, İstanbul IPS Yayınları, 2006; Toplumbilim Sözlüğü, O. Hançerlioğlu, İstanbul Remzi Kitabevi, 2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ateş Altında Gazetecilik, M. Çubukçu, İstanbul Metis Yayınları, 2005; Savaş Haberlerinin Sözsüz Özneleri,Iraklı Kadınların Gazete Haberlerinde Temsili, İ. Cangöz, Ankara Ayraç Yayınları, 2008
|
|