Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > ARAPÇA 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAPÇA 1 Birinci düzey FEL313 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSA KAZIM BAKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSA KAZIM BAKIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı TEMEL GRAMER BİLGİLERİNİ VERMEK VE KELİME DAĞARCIĞINI GELİŞTİRMEK
Dersin tanımı ARAPÇA TEMEL GRAMER

Dersin içeriği
1- HARFLER
2- HARFLERİN BAŞTA, ORTADA VE SONDA YAZILIŞLARI
3- HAREKELER
4- HARF-İ TARİF VE ŞEMSİ VE KAMERİ HARFLER
5- İŞARET İSİMLERİ VE BAZI SORU İSİMLERİ
6- YER ZARFLARI
7- İSİM TAMLAMASI VE AYRI ZAMİRLER
8- ARA SINAV
9- BİTİŞİK ZAMİRLER
10- İSİMLERDE ERKEKLİK VE DİŞİLİK
11- İSİMLERDE İKİLİK
12- CEMİ MÜZEKKER SALİM
13- CEMİ MÜENNES SALİM VE CEMİ MÜKESSER
14- İSİM CÜMLESİ
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ARAP ALFABESİNİ ÖĞRENİR
2- HARFLERİN BAŞTAKİ, ORTADAKİ VE SONDAKİ YAZILIŞLARINI ÖĞRENİR
3- HAREKELERİ VE DİĞER OKUMA KURALLARINI ÖĞRENİR
4- İŞARET İSİMLERİ, BAZI SORU EDATLARI, ZARFLAR, İSİM TAMLAMASI, ZAMİR ÇEKİMLERİ, TEKİL-İKİL-ÇOĞUL, İSİM CÜMLESİ GİBİ TEMEL GRAMER BİLGİLERİNİ ÖĞRENİR
5- KELİME DAĞARCIĞI GELİŞİR
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ARAPÇAYI ÖĞRETEN KİTAP, MEHMET MAKSUDOĞLU, AKDEM YAY.
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar