Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > OPTOELEKTRONİK- II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPTOELEKTRONİK- II İkinci düzey FİZ 625 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMİNE ERDEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Enise AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Esas olarak elektronik yapıda olan fakat ışığı da içeren cihazlar ve sistemlerin anlaşılması.
Dersin tanımı Yarıiletken Optiği, Yarıiletken Foton Kaynakları ve Yarıiletken Foton Detektörleri konuları işlenir.

Dersin içeriği
1- Yarıiletken Optiği: Yarıiletkenler.
2- Yarıiletken Optiği:Fotonların yüklü taşıyıcılarla etkileşimi.
3- Yarıiletken Foton Kaynakları: Işık Yayan Diyotlar (LED''ler).
4- Yarıiletken Foton Kaynakları: Yarıiletken Optik Kuvvetlendiriciler.
5- Yarıiletken Foton Kaynakları:Lazer Diyotlar.
6- Yarıiletken Foton Kaynakları: Kuantum-Sınırlamalı ve Mikro-kovuk Lazerler.
7- Yarıiletken Foton Detektörleri: Foto-detektörler.
8- Yarıiletken Foton Detektörleri: Foto-iletkenler.
9- Yarıiletken Foton Detektörleri: Foto-diyotlar.
10- Yarıiletken Foton Detektörleri:Çığ Foto-diyotlar.
11- Yarıiletken Foton Detektörleri:Dizi Detektörler.
12- Yarıiletken Foton Detektörleri:Foto-detektörlerde gürültü.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yarıiletken optiğinin esaslarını öğrenir.
2- Yarıiletken foton kaynaklarını öğrenir.
3- Yarıiletken foton detektörlerini öğrenir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 16 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fundamentals of Photonics, 2nd ed. Bahaa E. Saleh, M. Carl Teich, John Wiley and Sons, 2007.
Yardımcı Kaynaklar Optoelectronics,Ed. K. Young, The Chinese University Press, Hong Kong, 1982.

Ders ile ilgili dosyalar