Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RECEP EKİCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Recep Ekici
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim, bilgisayar başında uygulamalı eğitim
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere sonlu elemanlar metodunun temellerinin anlatılarak, öğrencilerin farklı disiplinlerdeki mühendislik problemlerini ABAQUS FEA sonlu elemanlar programıyla çözebilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
ABAQUS FEA Sonlu elemanlar yazılımı ve temel özellikleri, Elastik ve Plastik Deformasyonlar, Bir boyutlu Problemler, İki boyutlu problemler, Üç boyutlu problemler, Eksenel simetri problemleri, Temas problemleri
|
1- |
ABAQUS FEA Sonlu Elemanlar Yazılımı
|
2- |
Elastik ve Plastik Deformasyonlar
|
3- |
Malzeme Tanımlama
|
4- |
Bir boyutlu problemler
|
5- |
Bir boyutlu problemler
|
6- |
İki boyutlu problemler
|
7- |
İki boyutlu problemler, Eksenel simetri problemleri
|
8- |
İki boyutlu problemler, Isı transferi problemleri
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Üç boyutlu problemler
|
11- |
Üç boyutlu Elastik problemler
|
12- |
Üç boyutlu Plastik problemler
|
13- |
Üç boyutlu problemler, Isı transferi problemleri
|
14- |
Üç boyutlu problemler, Temas problemleri
|
15- |
Dönem Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir boyutlu problemleri modelleyebilmek ve analiz edebilmek
|
2- |
İki boyutlu eksenel simetrik ve ısı transferi problemlerini modelleyebilmek ve analiz edebilmek
|
3- |
Üç boyutlu elastik, plastik, ısı transferi ve temas problemlerini modelleyebilmek ve analiz edebilmek
|
4- |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak
|
5- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanmak
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
1
|
2
|
Laboratuvar
|
14
|
1
|
14
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
81
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ABAQUS FEA Documentation
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ABAQUS FEA Documentation
|
|