Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİTİK KİMYA |
|
GM 222 |
|
4 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
ders teorik olarak verilecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu ders analitik kimyanın önemini ve gıda örneklerinde analitik uygulamaları ve analizlerinin nasıl yapıldığı hakkında temel bilgiler verecektir.
|
Dersin tanımı
|
analitik kimyanın ne olduğu gıda analizlerindeki uygulamaları anlatılcaktır. kimyada kullanılan standart sapma, hata, kesinlik, doğruluk terimleri anlatılacaktır. gravimetrik ve volumetrik analizler üzerinde durulacaktır.
|
1- |
analitik kimyanın tanımı ve tarihçesi
|
2- |
analitik kimyada karşılaşılan hata tipleri
|
3- |
analitik hesaplamalar
|
4- |
analitik sonuçların yorumlanması
|
5- |
analitik kimyadaki analiz türleri ve gravimetrik analizler
|
6- |
volumetrik analizler
|
7- |
sulu çözelti kimyası
|
8- |
ara sınav
|
9- |
kimyasal denge
|
10- |
elektrolitlerin denge sistemleri üzerine etkileri ve iyonik şiddet tanımı
|
11- |
aktivite tanımı ve kullanımı
|
12- |
karmaşık sistemlere çözümsel yaklaşınmlar
|
13- |
ayırma yöntemleri
|
14- |
ayırma yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
öğrencilere analitik kimyanın temellerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
2- |
öğrencilere analiz öncesi örnek alma tekniklerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
3- |
öğrencilerin gravimetrik analiz yöntemlerinin uygulamaları hakkında beceri kazandırılmaları hedeflenmektedir.
|
4- |
öğrencilerin volumetrik analiz yöntemlerinin uygulamaları hakkında beceri kazandırılmaları hedeflenmektedir.
|
5- |
öğrencilere bir analiz sonrası elde edilen verilerin nasıl değerledirilmesi gerektiğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
6- |
öğrencilere karmaşık denge hesaplamalarının nasıl yapılacağının öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
3
|
9
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
12
|
3
|
36
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
3
|
36
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
126
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
. Skoog, D.A., Holler, F.J., and Nieman, T.A., Fundamental of Analytical Chemistry, 7th Ed., Harcourt Brace & Company, Philadelphia, 1996.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Harris, D.C, Lehrbuch der Quantitavie Analyse/ Quantitavie Chemical Analysis, 6th
|
|