Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HAVACILIKTA EMNİYET YÖNETİMİ |
Birinci düzey |
UGMB 115 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
UÇAK KONTROL MAKİNSTİ GÖKSEL BEHRET
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Ögr. Üyesi MURAT ONAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
ÖĞRENCİLERE HAVACILIKTA EMNİYETLE İLGİLİ TEMEL BİLGİLERİ KAZANDIRMAK
|
Dersin tanımı
|
Havacılıkta Emniyet
|
1- |
Havacılık faaliyetlerinde emniyet kavramı: risk ve emniyet kavramları,
|
2- |
hava aracı kazaları ve olaylar;
|
3- |
emniyeti etkileyen faktörler: sivil havacılık sistemi,
|
4- |
hava aracı kazalarının nedenleri;
|
5- |
havacılık emniyetinde insan faktörleri: shell modeli,
|
6- |
insan performansı: çevresel faktörler,
|
7- |
fizyolojik faktörler,
|
8- |
psikolojik faktörler;
|
9- |
hata yönetim modelleri: isviçre peyniri modeli,
|
10- |
helmreich modeli; kaynak yönetim programları: uçuş ekibi kaynak yönetimi,
|
11- |
bakım kaynak yönetimi,
|
12- |
hava trafik kaynak yönetimi,
|
13- |
dispeç kaynak yönetimi; yolcu emniyeti;
|
14- |
havacılık emniyetinde örnek olaylar; örgütlerde emniyet kültürünün geliştirilmesi; kaza kırım incelemesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Emniyet kavramını havacılık standartlarında öğrenme
|
2- |
Tehlike, zarar ve risk kavramlarını benimseme karşılaşacağı havacılık alanında ki problemlerde sorumluluk bilincinin elde edilmesi
|
3- |
Tehlike kaynaklarının sebeplerini anlayıp çalışma ortamına göre yorumlama
|
4- |
Kaza,hata ve ihlal kavramlarını uluslararası seviyede inceleme
|
5- |
Emniyet modellerinin mesleki ve etik sorumlulukla tartışma
|
6- |
.Havacılıkta kazaya sebep olacak en önemli unsurların toplumsal sorumluluk bilinci ile tartışma
|
7- |
Uçak bakımında saptanan faydasız normların çok disiplinli ortamlarda görev alabilecek personel derecesine göre incelenmesi
|
8- |
Bakımda insan hatalarının verilerinin araştırılması ve bu konuda karşılaşılan uygulamaların yorumlanması, duyurulması ve verilerin nasıl toplanacağı hakkında araştırma
|
9- |
Kişisel koruyucu ekipmanlar hakkında verilen ödev ile meslektaşları ile iletişim becerisinin geliştirilmesi
|
10- |
Güvenlik ve sağlık işaretlerinin uluslararası standartlarda uygulamalarının incelenmesi
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
|
|
2- |
Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
|
|
4- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
|
|
5- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
|
|
6- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
7- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
|
8- |
Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
|
|
11- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
12- |
İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
|
|
13- |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
|
|
14- |
Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
|
|
15- |
Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
|
|
17- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
|
|
18- |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
1
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
1
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
56
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
EMNİYET YÖNETİMİ EL KİTABI
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|