Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA Birinci düzey MB 010 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GALİP ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. GALİP ÖNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Proje hazırlamanın eğitimsel, sosyal ve felsefi temelleri doğrultusunda öğretmen adaylarının farklı kademelerde gerçekleştirilebilecek projeler hakkında bilgi sahibi olmalarının yanı sıra uygulamalı olarak proje hazırlama becerilerini geliştirmek, proje kültürünü yaygınlaştırmak ve nitelikli araştırmacı yetiştirmektir.
Dersin tanımı Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, süreç hakkında bilgilendirme, ders beklentilerinin ve hazırbulunuşlukların ortaya çıkarılması (Padlet).
2- Proje ile ilgili temel kavramlar, proje türleri, proje süreci adımları.
3- Proje tabanlı öğrenme, okullarda yararlanılabilecek proje programları (TÜBİTAK, AB vb.)
4- 2209-A ve 2209-B lisans projeleri ve Sosyal Bilgiler Eğitimi’nde gerçekleştirilen örnek lisans projeleri paylaşımı – Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunları proje deneyim paylaşımı
5- Uygulama 1: Proje konusunu belirlemeye yönelik grup çalışmaları.
6- Uygulama 2: Proje konusunun belirlenmesi, proje amaç cümlesi nasıl yazılır? Literatür taraması nasıl yapılır? / Öğretmen adayı paylaşımları.
7- Ara Sınav (Plickers ile)
8- Uygulama 3: Projenin önemi ve özgün değerinin belirtilmesi. / Öğretmen adayı paylaşımları.
9- Uygulama 4: Proje bilimsel yönteminin belirlenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri. / Öğretmen adayı paylaşımları.
10- Uygulama 5: Proje giriş bölümü nasıl yazılır? Bilimsel etik nedir ve neden önemlidir? Atıf ve alıntılama çeşitleri nelerdir? Kaynakça nasıl gösterilir? (APA 7 kılavuzu), / Öğretmen adayı paylaşımları.
11- Uygulama 6: Proje çalışma takvimi nasıl hazırlanır? Proje bütçesi nasıl belirlenir? / Öğretmen adayı paylaşımları.
12- Proje ile ilgili yasal işlemler, proje başvuru süreçlerinin tamamlanması. / Öğretmen adayı paylaşımları.
13- Proje uygulama süreci adımları nelerdir? / Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunları proje deneyim paylaşımı
14- Projenin raporlama süreci nasıl gerçekleştirilir? Döneme ilişkin geri bildirimlerin alınması.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Proje hazırlamanın eğitimsel, sosyal ve felsefi temelleri doğrultusunda öğretmen adaylarının farklı kademelerde gerçekleştirilebilecek projeler hakkında bilgi sahibi olmak.
2- Proje yazma tekniğini kavrar.
3- Bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağını anlar.
4- Araştırmada etik problemleri tanır.
5- Atıf ve Alıntı''''nın nasıl yapılacağını öğrenir.
6- Projede yapılan problemleri tanır.
7- Akademik yazım becerisi kazanır.
8- Proje başvuru süreçlerini tanır.
9- -Proje kültürünü yaygınlaştırmak ve nitelikli araştırmacı yetiştirmektir
10- -Poje hazırlama becerilerini geliştirmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 28 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     45
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Peker Ünal, Dilşat. (2019). Eğitimde Proje Hazırlama. VizetekYayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar