Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
Üçüncü düzey |
MB 010 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GALİP ÖNER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. DR. GALİP ÖNER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Proje hazırlamanın eğitimsel, sosyal ve felsefi temelleri doğrultusunda öğretmen adaylarının farklı kademelerde gerçekleştirilebilecek projeler hakkında bilgi sahibi olmalarının yanı sıra uygulamalı olarak proje hazırlama becerilerini geliştirmek, proje kültürünü yaygınlaştırmak ve nitelikli araştırmacı yetiştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.
|
1- |
Dersin tanıtımı, süreç hakkında bilgilendirme, ders beklentilerinin ve hazırbulunuşlukların ortaya çıkarılması (Padlet).
|
2- |
Proje ile ilgili temel kavramlar, proje türleri, proje süreci adımları.
|
3- |
Proje tabanlı öğrenme, okullarda yararlanılabilecek proje programları (TÜBİTAK, AB vb.)
|
4- |
2209-A ve 2209-B lisans projeleri ve Sosyal Bilgiler Eğitimi’nde gerçekleştirilen örnek lisans projeleri paylaşımı – Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunları proje deneyim paylaşımı
|
5- |
Uygulama 1: Proje konusunu belirlemeye yönelik grup çalışmaları.
|
6- |
Uygulama 2: Proje konusunun belirlenmesi, proje amaç cümlesi nasıl yazılır? Literatür taraması nasıl yapılır?
/ Öğretmen adayı paylaşımları.
|
7- |
Ara Sınav (Plickers ile)
|
8- |
Uygulama 3: Projenin önemi ve özgün değerinin belirtilmesi.
/ Öğretmen adayı paylaşımları.
|
9- |
Uygulama 4: Proje bilimsel yönteminin belirlenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri. / Öğretmen adayı paylaşımları.
|
10- |
Uygulama 5: Proje giriş bölümü nasıl yazılır? Bilimsel etik nedir ve neden önemlidir? Atıf ve alıntılama çeşitleri nelerdir? Kaynakça nasıl gösterilir? (APA 7 kılavuzu),
/ Öğretmen adayı paylaşımları.
|
11- |
Uygulama 6: Proje çalışma takvimi nasıl hazırlanır? Proje bütçesi nasıl belirlenir? / Öğretmen adayı paylaşımları.
|
12- |
Proje ile ilgili yasal işlemler, proje başvuru süreçlerinin tamamlanması.
/ Öğretmen adayı paylaşımları.
|
13- |
Proje uygulama süreci adımları nelerdir? / Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunları proje deneyim paylaşımı
|
14- |
Projenin raporlama süreci nasıl gerçekleştirilir? Döneme ilişkin geri bildirimlerin alınması.
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Proje hazırlamanın eğitimsel, sosyal ve felsefi temelleri doğrultusunda öğretmen adaylarının farklı kademelerde gerçekleştirilebilecek projeler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
2- |
Proje yazma tekniğini kavrar.
|
3- |
Bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağını anlar.
|
4- |
Araştırmada etik problemleri tanır.
|
5- |
Atıf ve Alıntı''''nın nasıl yapılacağını öğrenir.
|
6- |
Projede yapılan problemleri tanır.
|
7- |
Akademik yazım becerisi kazanır.
|
8- |
Proje başvuru süreçlerini tanır.
|
9- |
-Proje kültürünü yaygınlaştırmak ve nitelikli araştırmacı yetiştirmektir
|
10- |
-Poje hazırlama becerilerini geliştirmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
|
|
2- |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
|
|
3- |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
5- |
Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
|
|
7- |
Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
|
|
8- |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
9- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
|
|
10- |
Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
|
|
12- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
|
|
13- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
28
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
4
|
4
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
45
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Peker Ünal, Dilşat. (2019). Eğitimde Proje Hazırlama. VizetekYayıncılık
|
|