Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > BİYOTEKNOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOTEKNOLOJİ Birinci düzey BİY447 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SERVET ÖZCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERTUĞRUL YÜZBAŞIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencileri temel biyoteknoloji ve biyoteknolojinin pratik problemlere uygulanması konularında bilgilendirmektir
Dersin tanımı Bu dersin içeriği agrobakterium ile gen transferi, doğrudan gen transfer yöntemleri, herbisitlere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi, böceklere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi, virüslere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi, hastalıklara dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi, DNA parmak izi, antisens RNA teknolojisi, memelilerde klonlama ve monoklonal ve poliklonal antibadi konularını kapsar

Dersin içeriği
1- Giriş, tarihsel gelişim, rolü, tanımı, amacı
2- Agrobakterium ile gen transferi
3- Doğrudan gen transfer yöntemleri
4- Doğrudan gen transfer yöntemleri
5- Herbisitlere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi
6- Böceklere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi
7- Virüslere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi
8- Ara Sınavı
9- Hastalıklara dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi
10- DNA parmak izi
11- DNA parmak izi
12- Antisens RNA teknolojisi
13- Memelilerde klonlama
14- Monoklonal ve poliklonal antibadiler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyoteknolojiyi tanımlar
2- Agrobakterium ile gen transferini tanımlar
3- Herbisitlere dayanıklı bitki oluşturur
4- Böceklere dayanıklı bitki oluşturur
5- Virüslere dayanıklı bitki oluşturur
6- Hastalıklara dayanıklı bitki geliştirir
7- DNA parmak izini tanımlar
8- Antisens RNA teknolojisini tanımlar
9- Memelilerde klonlamayı tanımlar
10- Monoklonal ve poliklonal antibadileri karşılaştırır

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özcan, S.,Gürel, E., Babaoğlu, M., Bitki Biyoteknolojisi II, S.Ü. Basımevi , Konya, Türkiye Arda, M., Biyoteknoloji, Kükem Derneği Bilimsel Yayınları, No:3, 1995
Yardımcı Kaynaklar Walker J.M. and Gingold, E.B. Molecular Biology and Biotechnology, The Royal Society of Chemistry, Burlington House, London, Great Britain, 1988.

Ders ile ilgili dosyalar