Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİYOTEKNOLOJİ |
Birinci düzey |
BİY447 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SERVET ÖZCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERTUĞRUL YÜZBAŞIOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencileri temel biyoteknoloji ve biyoteknolojinin pratik problemlere uygulanması konularında bilgilendirmektir
|
Dersin tanımı
|
Bu dersin içeriği agrobakterium ile gen transferi, doğrudan gen transfer yöntemleri, herbisitlere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi, böceklere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi, virüslere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi, hastalıklara dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi, DNA parmak izi, antisens RNA teknolojisi, memelilerde klonlama ve monoklonal ve poliklonal antibadi konularını kapsar
|
1- |
Giriş, tarihsel gelişim, rolü, tanımı, amacı
|
2- |
Agrobakterium ile gen transferi
|
3- |
Doğrudan gen transfer yöntemleri
|
4- |
Doğrudan gen transfer yöntemleri
|
5- |
Herbisitlere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi
|
6- |
Böceklere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi
|
7- |
Virüslere dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi
|
8- |
Ara Sınavı
|
9- |
Hastalıklara dayanıklı transgenik bitki geliştirilmesi
|
10- |
DNA parmak izi
|
11- |
DNA parmak izi
|
12- |
Antisens RNA teknolojisi
|
13- |
Memelilerde klonlama
|
14- |
Monoklonal ve poliklonal antibadiler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Biyoteknolojiyi tanımlar
|
2- |
Agrobakterium ile gen transferini tanımlar
|
3- |
Herbisitlere dayanıklı bitki oluşturur
|
4- |
Böceklere dayanıklı bitki oluşturur
|
5- |
Virüslere dayanıklı bitki oluşturur
|
6- |
Hastalıklara dayanıklı bitki geliştirir
|
7- |
DNA parmak izini tanımlar
|
8- |
Antisens RNA teknolojisini tanımlar
|
9- |
Memelilerde klonlamayı tanımlar
|
10- |
Monoklonal ve poliklonal antibadileri karşılaştırır
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
|
|
3- |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
|
|
5- |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
|
|
7- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
|
|
8- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
|
|
9- |
Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
|
|
12- |
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
|
|
13- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
|
|
14- |
Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özcan, S.,Gürel, E., Babaoğlu, M., Bitki Biyoteknolojisi II, S.Ü. Basımevi , Konya, Türkiye
Arda, M., Biyoteknoloji, Kükem Derneği Bilimsel Yayınları, No:3, 1995
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Walker J.M. and Gingold, E.B. Molecular Biology and Biotechnology, The Royal Society of Chemistry, Burlington House, London, Great Britain, 1988.
|
|