Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HALİS KARATAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ZÜLBİYE KÖKBUDAK, PROF. DR. İSMAİL YILDIRIM, PROF. DR. İlhan Özer İLHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Organik Bileşiklerin Sınıflandırılması ve Adlandırılması Konusunda Temel bBilgilerin Verilmesi
|
Dersin tanımı
|
Bağlar ve izomeri,Alkanlar ve sikloalkanların adlandırılması ve özellikleri, Metan Gazı,IUPAC Kurallarının Kullanışı,Alkenlerin Adlandırılması ve Özellikleri,Alkinlerin Adlandırılması ve ÖzellikleriAromatik bileşikler adlandırılması ve özellikleri, Fullerenler,Organik halojen bileşiklerin adlandırılması ve özellikleri,Alkoller ve Fenollerin,Eterler ve Epoksitlerin adlandırılması ve özellikleri,Aldehitler ve ketonlar adlandırılması ve özellikler,Karboksilik asitler adlandırılması ve özellikler, Aminler adlandırılması ve özellikleri,Özel Konular
|
1- |
Bağlar ve izomeri
|
2- |
Alkanlar ve sikloalkanların adlandırılması ve özellikleri, Metan Gazı
|
3- |
IUPAC Kurallarının Kullanışı
|
4- |
Alkenlerin Adlandırılması ve Özellikleri
|
5- |
Alkinlerin Adlandırılması ve Özellikleri
|
6- |
Aromatik bileşikler adlandırılması ve özellikleri, Fullerenler
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Organik halojen bileşiklerin adlandırılması ve özellikleri
|
9- |
Alkoller ve Fenollerin
|
10- |
Eterler ve Epoksitlerin adlandırılması ve özellikleri
|
11- |
Aldehitler ve ketonlar adlandırılması ve özellikleri
|
12- |
Karboksilik asitler adlandırılması ve özellikleri
|
13- |
Aminler adlandırılması ve özellikleri
|
14- |
Özel Konular
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Organik Bileşikleri sınıflandırma bilgisi kazanır
|
2- |
Organik Bileşikleri adlandırma bilgisi kazanır
|
3- |
Organik Bileşiklerin Kimyasal yapısı hakkında bilgi edinir
|
4- |
Organik Bileşiklerin Fiziksel özellikleri hakkında bilgi edinir
|
5- |
Organik Bileşiklerin hayatımızdaki yeri ve Kullanımı hakkında bilgi edinir
|
6- |
Organik Kimyada bazı özel sentez yöntemleri hakkında bilgi edinir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Ders Notları,
2.Organik Kimya, H. Hart, D. J. Hart ve L. E. Craine, Palme Yayınevi, 9. Baskı (1998).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Organik Kimya, R.J. Fessenden, J.S. Fessenden, M.W. Logue, Çeviri Editörü: T. Uyar, Güneş Kitabevi, 6. Baskı (2001).
|
|