Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK,PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders gebelik sırasında yavruda, yavru zarlarında ve annede görülen bozuklukları teorik olarak haftada 1 ders saatinde inceleyecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, gebelikte yavru zarları ve sularındaki (mola, plasentitis, yavru zarlarının hidropsu ve ödemi), yavrunun gelişmesindeki bozuklukların (süperfekondasyon, süperfötasyon, hiperfötasyon, gelişme anomalşileri, ascites, anasarka, dış gebelik, gebelikte yavrunun ölümü, resorbsiyonu, mumyalaşması, maserasyonu ve amfizemi) ve annede oluşan bozuklukların (hayali gebelik, gebelik sırasında kızgınlık, gebelik ödemi, yalancı sancılar, anormal akıntılar, prolapsus vagina) öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Gebelikte yavru zarları ve sularındaki (mola, plasentitis, yavru zarlarının hidropsu ve ödemi), yavrunun gelişmesindeki bozuklukların (süperfekondasyon, süperfötasyon, hiperfötasyon, gelişme anomalşileri, ascites, anasarka, dış gebelik, gebelikte yavrunun ölümü, resorbsiyonu, mumyalaşması, maserasyonu ve amfizemi) ve annede oluşan bozuklukların (hayali gebelik, gebelik sırasında kızgınlık, gebelik ödemi, yalancı sancılar, anormal akıntılar, prolapsus vagina)
|
1- |
Gebelik sırasında görülen hastalıklar- genel bakış
|
2- |
Yavru zarlarında görülen bozukluklar- placentitis, yavru zarlarının hidropsu ve ödemi
|
3- |
Fötal gelişimde görülen bozukluklar- süperfekondasyon ve süperfötasyon
|
4- |
Fötal gelişimde görülen bozukluklar - hiperfötasyon ve gelişim anomalileri
|
5- |
Fötal gelişimde görülen bozukluklar - Ascites ve anasarka
|
6- |
Fötal gelişimde görülen bozukluklar – dış gebelik
|
7- |
Fötal gelişimde görülen bozukluklar – yavru ölümü ve resorpsiyonu
|
8- |
Fötal gelişimde görülen bozukluklar – fötal mumifikasyon, masserasyon ve amfizemi
|
9- |
Annede görülen bozukluklar- Yalancı gebelik
|
10- |
Annede görülen bozukluklar – gebelikte östrus izlenmesi
|
11- |
Annede görülen bozukluklar – gebelik ödemi
|
12- |
Annede görülen bozukluklar – anormal akıntılar
|
13- |
Annede görülen bozukluklar - prolapsus vagina
|
14- |
Annede görülen bozukluklar – yalancı sancılar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gebelik sırasında görülen hastalıklar- genel bakış
|
2- |
Yavru zarlarında görülen bozukluklar- placentitis, yavru zarlarının hidropsu ve ödemi
|
3- |
Fötal gelişimde görülen bozukluklar placentitis, yavru zarlarının hidropsu ve ödemi
|
4- |
Fötal gelişimde görülen bozukluklar fötal mumifikasyon, masserasyon ve amfizemi
|
5- |
Annede görülen bozukluklar gebelikte östrus izlenmesi
|
6- |
Annede görülen bozukluklar prolapsus vagina
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
53
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Morrow D.A., 1986. Current Theraphy in Theriogenology, Saunders Inc., New York
Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York
Feldman E.C., Nelson R.W., 1996. Canine and feline endocrinology and reproduction, Saunders Inc., New York
Kedi ve Köpeklerde Doğum ve Jinekoloji(Ed: Kaymaz,Fındık,Rişvanlı, Köker 2013, Malatya)
Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji(Eds:Semacan, Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2012, Malatya
Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|