Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > EGZERSİZDE METABOLİZMA VE OBEZİTE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EGZERSİZDE METABOLİZMA VE OBEZİTE İkinci düzey EGF 507 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ASUMAN GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli İnteraktif, sınıf dersi
Dersin amacı Metabolizma ve Obezite hakkında bilgi verip, egzersizle ilişkilendirmek
Dersin tanımı metabolizma, obezite ve egzersizin birlikte değerlendirildiği haftada iki saat, teorik, zorunlu derstir.

Dersin içeriği
1- Emilim ve emilim ardı olaylar
2- Emilim ve emilim ardı olayların endokrin ve nöral denetimi
3- egzersiz ve streste enerji homeostazı
4- Enerji harcanmasının genel ilkeleri
5- Total-Beden enerji Depolarının düzenlenmesi
6- Yiyecek alımının denetimi
7- Hipotalamusun gida alımının kontrolündeki rolü
8- Egzersizde karbonhidrat metabolizması
9- Egzersizde protein metabolizması
10- Egzersizde lipid metabolizması
11- Obezite ve egzersiz hayvan modelleri
12- Obezite, enerji metabolizması bozukluğu
13- Obezite, Egzersizle tedavisi
14- Obezite metabolizma artırıcılarla tedavisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metabolizma ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak
2- Metabolizmanın endokrin düzenlenme mekanizmalarını anlamak
3- Enerji Homeostazını anlamak
4- Egzersizde enerji metabolizması anlamak
5- Enerji depoları ve egzersizle ilişkisini anlamak
6- Metabolizmanın nöronal düzenlenme mekanizmalarını anlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Guyton and Hall, 12. editions, 2013
Yardımcı Kaynaklar Vander, İnsan Fizyolojisi, 13. Baskı. Berne RM., Levy MN,Principles of Physiology, Third ed., 2000. Ganong WF., Review of Medical Physiology, twenty-first edition, 2003. Silverthorn DU., Human Physiology, third edition, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar