Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ASUMAN GÖLGELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif, sınıf dersi
|
Dersin amacı
|
Metabolizma ve Obezite hakkında bilgi verip, egzersizle ilişkilendirmek
|
Dersin tanımı
|
metabolizma, obezite ve egzersizin birlikte değerlendirildiği haftada iki saat, teorik, zorunlu derstir.
|
1- |
Emilim ve emilim ardı olaylar
|
2- |
Emilim ve emilim ardı olayların endokrin ve nöral denetimi
|
3- |
egzersiz ve streste enerji homeostazı
|
4- |
Enerji harcanmasının genel ilkeleri
|
5- |
Total-Beden enerji Depolarının düzenlenmesi
|
6- |
Yiyecek alımının denetimi
|
7- |
Hipotalamusun gida alımının kontrolündeki rolü
|
8- |
Egzersizde karbonhidrat metabolizması
|
9- |
Egzersizde protein metabolizması
|
10- |
Egzersizde lipid metabolizması
|
11- |
Obezite ve egzersiz hayvan modelleri
|
12- |
Obezite, enerji metabolizması bozukluğu
|
13- |
Obezite, Egzersizle tedavisi
|
14- |
Obezite metabolizma artırıcılarla tedavisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Metabolizma ve düzenlenmesi hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Metabolizmanın endokrin düzenlenme mekanizmalarını anlamak
|
3- |
Enerji Homeostazını anlamak
|
4- |
Egzersizde enerji metabolizması anlamak
|
5- |
Enerji depoları ve egzersizle ilişkisini anlamak
|
6- |
Metabolizmanın nöronal düzenlenme mekanizmalarını anlamak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Guyton and Hall, 12. editions, 2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Vander, İnsan Fizyolojisi, 13. Baskı.
Berne RM., Levy MN,Principles of Physiology, Third ed., 2000.
Ganong WF., Review of Medical Physiology, twenty-first edition, 2003.
Silverthorn DU., Human Physiology, third edition, 2004.
|
|