Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
İNŞ 101 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SERHAN İLKENTAPAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. SERHAN İLKENTAPAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım.
|
Dersin amacı
|
Bu ders kapsamında öğrencilerin; mühendislik mesleğini, inşaat mühendisliğini ve inşaat mühendisliğinin alt dallarını tanımalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Mühendisliğin tanımı ve temel mühendislik dalları. İnşaat mühendisliğinin tanımı ve ana kolları. Yapı (strüktür), su (hidromekanik), zemin (geoteknik) ve ulaştırma mühendislikleri ve uğraşı alanları. Geçmişte insaat mühendisliği ile iç içe olup bu gün inşaat mühendisliğinden ayrılmış olan disiplinler. Dünyada ve Türkiye’de inşaat mühendisliği eğitimi ve tarihçesi, çeşitli ülkelerdeki sertifikalı mühendis ya da profesyonel mühendis kavramı ve Avrupa Topluluğunda çalışacak inşaat mühendislerinin yetki belgesi alma prosedürü. Şantiye ya da işyeri gezileri.
|
1- |
Mühendislik Mesleği,
|
2- |
Mühendis Olarak Çalışmak,
|
3- |
Mühendisliğin Eski Çağlardaki Tarihçesi,
|
4- |
Mühendisliğin Uzakdoğuda Eski Çağlardaki Tarihçesi,
|
5- |
Mühendisliğin Modern Çağlardaki Tarihçesi,
|
6- |
Mühendis Olmak,
|
7- |
İnşaat Mühendisliği Mesleği,
|
8- |
Yapı Mühendisliği,
|
9- |
Geoteknik Mühendisliği,
|
10- |
Su Mühendisliği,
|
11- |
Ulaştırma Mühendisliği,
|
12- |
ABD, AB Ve Bazı Dış Ülkelerde Mühendislik Eğitimi
|
13- |
Genel Değerlendirme Ve Saha Ziyaretleri.
|
14- |
Genel Değerlendirme Ve Saha Ziyaretleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnşaat mühendisliği mesleğini ayrıntılı biçimde tanır.
|
2- |
İnşaat mühendisliği tarihi hakkında bilgilenir.
|
3- |
Dünyadaki ve Türkiye'deki inşaat mühendisliği hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
İnşaat mühendisliği ve alt dalları hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Yapı, Geoteknik, Hidrolik ve Ulaştırma dallarını tanır.
|
6- |
Meslek etiği hakkında bilgi edinir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
1
|
5
|
5
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnşaat Mühendisliğine Giriş Ders Notları, İnşaat Mühendisliği Bölümü, 2014
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnşaat Mühendisliğine Giriş Ders Notları, Prof.Dr. Hasan KAPLAN, Pamukkale Üniversitesi
İnşaat Mühendisliğine Giriş Ders Notları, Yrd.Doç.Dr. Banu Yağcı, Balıkesir Üniversitesi
İnşaat Mühendisliğine Giriş Ders Notları, Prof.Dr. İlker ÖZDEMİR, Yrd.Doç.Dr. Osman AYTEKİN, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
|
|