Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Halk Sağliği (doktora) > SAĞLIK TURİZMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK TURİZMİ Üçüncü düzey SEC 233 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sözlü anlatım, Sunum yöntemi, Soru cevap, tartışma, örnek ülke gösterimleri
Dersin amacı Bu dersin sonunda, öğrencilerin sağlık turizmi ile ilgili bilgilerini zenginleştirmek, Türkiye ve dünyadaki sağlık turizmi ile ilgili farklı uygulamaları öğrenmelerini sağlayarak sağlık çalışanlarının bu farklı ve küresel uzmanlık alanına kendilerini hazırlamalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sağlık turizmindeki temel kavramlar, türleri ve tutundurma ve pazarlama uygulamaları hakkında bilgi vermek; Dünyadaki sağlık turizmi, spa ve wellness turizmi, termal banyolar vs. gibi temel kavramların tanımlanması ve gerçek hayattan örneklerin anlatılarak öğretilmesi.

Dersin içeriği
1- Turizm Kavramı, Turizmin Tarihçesi ve Ülke Ekonomilerine Katkıları
2- Turizm türleri ve turizm politikaları, Dünyada ve Türkiye’de sağlık turizmi çeşitleri.
3- Termal turizm ve spa/wellness, Dünyada ve Türkiye’de termal turizm
4- Medikal Turizm Dünyada ve Türkiye’de Medikal Turizm
5- Örnek ülkelerin medikal Turizm uygulamalarının incelenmesi
6- İleri Yaş ve Engelli Turizmi
7- Sağlık Turizminde Pazarlama Stratejileri
8- Sağlık turizminde markalaşma ve Dijital Pazarlama
9- Medikal Turizmde Kalite Ve Akreditasyon
10- Turist Sağlığı Hizmetleri
11- Sağlık turizminde etik ve hasta hakları.
12- Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar, Sağlık Turizminde Teşvik (Devlet Desteği) Politikaları.
13- Kayseri ilinin Medikal ve Termal Turizm açısından değerlendirilmesi
14- Kayseri ilinin sağlık Turizmi açısından SWOT analizinin yapılması ve örnek uygulamaların sunulması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Turizm kavramını, türlerini ve turizmin ülke ekonomisine nasıl katkı sağladığını bilir.
2- Sağlık turizminin önemini ve ülke imaj ve ekonomisine katkısını kavrar.
3- Termal turizm çeşitlerini bilir ve dünyada ve ülkemizdeki uygulamaları kavrar.
4- Medikal turizme yönelme nedenlerini bilir ve dünyada ve ülkemizdeki uygulamaları kavrar.
5- İleri yaş ve engelli turizmindeki uygulamaları kavrar.
6- Sağlık turizmindeki yasal düzenlemeleri, akreditasyonun önemini, destek ve teşvikleri kavrar.
7- Sağlık turizminde pazarlamanın önemini anlar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Halk sağlığı alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ve sentez ederek, özgün sonuçlara ulaşır.
4- Halk sağlığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibidir. Bu araçları ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeleri yapabilir.
5- Halk sağlığı alanında yapılan çalışmalarda sık kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi ve beceri sahibidir. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
6- Halk sağlığı alanı ile ilgili çalışmalarda ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
7- Halk sağlığı alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
8- Halk sağlığı alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlar veya ulusal/uluslar arası bir bilimsel toplantıda sunar.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
10- Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
11- Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini bilir ve uygular.
12- Uzman kişilerle halk sağlığı alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
13- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini halk sağlığı uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
14- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
15- Halk sağlığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri ülke gerçekleri doğrultusunda ve toplum yararına kullanır.
16- Temel yöneticilik bilgi ve becerilerine sahiptir.
17- Diğer sağlık disiplinleri ile ekip halinde çalışabilir ve ekibe liderlik edebilir.
18- Halk sağlığı alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
19- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Halk sağlığı uygulamaları ve bilimsel araştırmalarda etik kurallara uygun davranır.
20- Toplumun sağlık eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilir, bireylere ve gruplara eğitim verebilir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ...
Yardımcı Kaynaklar ...

Ders ile ilgili dosyalar