Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-I Birinci düzey ESM 114 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SALTUK BUĞRA SELÇUKLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN YAPICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Problemler için algoritma ve akış diyagramı hazırlama, hazırlanan algoritmaların programlarını hazırlama, programın bilgisayara aktarılması, çalıştırılması, hataların giderilmesi işlemlerini öğrenmek
Dersin tanımı Problem çözme. Giriş-İşlem-Çıkış süreci. Algoritma analizi ve tasarımı. Algoritmalarda kesinlik, sonluluk, etkinlik. Algoritma Dili. Sabitler, değişkenler ve ifadeler. Aritmetiksel, ilişkisel ve mantıksal işlemciler. Giriş-Çıkış deyimleri. Koşul ve tekrar deyimleri. Vektör ve matris gösterimleri. Karakter bilgi işlemleri. Altyordam ve Fonksiyon altprogramları. Yapısal programlama (C, Fortran) dillerinde uygulamalar.

Dersin içeriği
1- Problem çözme.
2- Giriş-İşlem-Çıkış süreci.
3- Algoritma analizi ve tasarımı.
4- Algoritmalarda kesinlik, sonluluk, etkinlik.
5- Algoritma Dili. Sabitler, değişkenler ve ifadeler.
6- Aritmetiksel, ilişkisel ve mantıksal işlemciler.
7- Giriş-Çıkış deyimleri.
8- Vize sınavı.
9- Koşul ve tekrar deyimleri.
10- Vektör ve matris gösterimleri.
11- Karakter bilgi işlemleri.
12- Altyordam ve Fonksiyon altprogramları.
13- Yapısal programlama (C, Fortran) dillerinde uygulamalar.
14- Yapısal programlama (C, Fortran) dillerinde uygulamalar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Verilen bir problem için algoritma oluşturabilecektir.
2- Verilen bir problem için akış diyagramı oluşturabilecektir.
3- Verilen bir problemin çözümünü C dilinde yazabilecektir
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Hüseyin YAPICI ders notları
Yardımcı Kaynaklar Fortran 90&95&2000 Mithat UYSAL, S.Aynur UYSAL, C Programlama Dili İbrahim GÜNEY

Ders ile ilgili dosyalar