Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > SOSYAL SORUMLULUK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL SORUMLULUK Birinci düzey JDE 332 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Anlatım, Araştırma, Uygulama
Dersin amacı Öğrencilerin insan haklarına duyarlılıklarını derinleştirip, gözlemledikleri sosyal meseleleri etik değerleri ön planda tutarak çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almalarını teşvik etmektir
Dersin tanımı Toplumsal sorunları ele alarak bunlara yönelik çözüm üretme becerileri geliştiren ve aktif vatandaşlık temelinde sosyal girişimler oluşturan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sosyal Sorumluluk ve Etik
2- Bireysel sosyal sorumluluk çalışmaları
3- Sivil Toplum Kuruluşları ile İş Birliği. Sosyal Sorumlulukta İletişim ve Empati
4- Sosyal Girişimcilik ve Yenilikçi Çözümler.
5- Eğitimde ve Sağlıkta Sosyal Sorumluluk. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
6- Çevre Bilinci ve Sürdürülebilirlik
7- Küresel Sorunlar ve Çözüm Arayışları
8- Vize
9- Sosyal sorumluluk Projeleri ve örnekleri
10- Etkili proje yazımı ve yönetimi
11- Proje uygulaması
12- Proje uygulaması
13- Proje uygulaması
14- Proje uygulaması
15- Öğrenci proje sunumları
16- Öğrenci proje sunumları
17- Final
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toplumsal farkındalık geliştirme –
2- Toplumsal sorunları analiz etme ve sorgulama.
3- Sivil toplum ve aktivizm becerileri geliştirme.
4- Sosyal projelerde etik ilkeleri benimseme.
5- Kültürel duyarlılığı artırma ve etkili iletişim kurma.
6- Sosyal projeler tasarlama ve uygulama becerisi edinme..
7- Uzun vadeli sosyal dönüşüm yaratma yollarını öğrenme.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 3 21
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 9 6 54
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 9 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 9 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 9 9
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hellison, Don. Fiziksel Aktivite Yoluyla Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Öğretimi, Ankara:Nobel Akademi Yayınları, 2014
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar