Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > RESEARCH METHODS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RESEARCH METHODS Birinci düzey A-İŞL331 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri No prerequierements are required.
Eğitimin dili English, İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. ESRA KAHYA ÖZYİRMİDOKUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ESRA KAHYA ÖZYİRMİDOKUZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ESRA KAHYA ÖZYİRMİDOKUZ
Dersin veriliş şekli Assignments, Team projects, Essays, Discussions and Case Studies are given simultaneously with lecturer presentations. In addition, with play activities within the scope of developing soft-skills: *Further improving general communication skills in an intercultural working environment *Developing teamwork competencies through group assignments *Promoting initiatives with an open approach to the subject
Dersin amacı Research methods course introduces research methods and their applications in studies as preparation for lifelong inquiry. It offers qualitative and quantitative research approaches, experimental design, sampling, measurement, analysis, ethics in research as well as research design and systematic literature application.
Dersin tanımı This course will provide the opportunity to build or apply research insights through the research perspective and critical exploration of research approaches. It examines ethical principles and challenges and elements of the research process. Recognizes research approaches. It offers visualization of research gaps through systematic literature review. In addition to the full content, the literature includes systematic applied applications of embedded theory and analysis.

Dersin içeriği
1- Syllabus Discussion
2- Introduction to Research Introduction to research design
3- Introduction to to Qualitative methods Introduction to Quantitative methods
4- Systematic literature review
5- Systematic literature review
6- Qualitative methods Grounded theory
7- Quantitative methods
8- Experimental studies
9- Mid term
10- Qualitative methods
11- Qualitative methods Grounded theory
12- Mix methods
13- Qualitative methods Diary and case studies
14- Research ethics
15- Research ethics
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Characteristics and types of Behavioral and Social Science Research
2- Conducting Research and Reporting Results
3- Conducting systematical literature review
4- Criteria for Evaluating Research
5- Construct Validity and Measurement Issues
6- Instruments and Procedures for Gathering Data
7- Strengths and Limitations of Instruments and Procedures
8- Assessment of Instruments and Procedures
9- Research Methods, Designs, and Procedures
10- Generalizability of Research Findings Using tools

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 4 1 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications. Lazar, J., Feng, J. H., & Hochheiser, H. (2010). Research methods in human-computer interaction. John Wiley & Sons. Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Prentice Hall. Creswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches. Sage publications.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar