Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim Tzs.y.l.i.ö. > ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE RAPORLAMA II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE RAPORLAMA II İkinci düzey Hİ 546 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KASIM KARAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı İletişim bilimlerinde yararlanılan nicel ve nitel araştırma yöntemlerini anlama ve öğrenme
Dersin tanımı Dersin tanımı İletişim bilimlerinde kullanılan nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin genel olarak kavranılması

Dersin içeriği
1- Bilim kavramı ve iletişim bilimleri
2- Toplumsal araştırma ve metodoloji kavramları
3- Nitel ve nicel araştırma teknikleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar
4- Betimleyici istatistik
5- Toplumsal araştırmalarda örneklem
6- Tarama ve kamuoyu yoklamaları, anket ve görüşme
7- Alan araştırması ve monografi
8- İçerik çözümlemesi
9- Nitel araştırmalarda veri toplama ve çözümleme
10- Bilgi ve belge kaynakları
11- Atıf ve kaynakça yöntemi
12- Bir rapor ve tezi oluşturan bölümler
13- Epistemoloji
14- Bilim felsefesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel çalışmalarla olmayanları ayırabilme
2- Bilimsel çalışma yapabilme
3- Bilimsel çalışma yöntemini uygulayabilme
4- Bilimsel çalışma yöntemini tanımlayabilme
5- Değişik bilimsel çalışma yöntemleri arasındaki farkları açıklayabilme
6- Nitel ve nicel yöntemleri ayırabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 21 3 63
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 20 1 20
Sunum / Seminer hazırlama 20 1 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 20 1 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 20 1 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Haluk Geray, Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş: İletişim Alanından Örneklerle, 3. b., Ankara: Genesis, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 11. b., Ankara: Nobel, 2002. Rauf Arıkan, Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama, Ankara: Asil, 2007. Jacques Barzun ve Henry F. Graff, Modern Araştırmacı, çev. Fatoş Dilber, 7. b., İstanbul: TÜBİTAK, 1999. Cavit Orhan Tütengil, Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod, 3. b., İstanbul: İÜ İktisat Fakültesi, 1975.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  NONE
İndir  YOK