Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > WEYL GRUPLARI-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
WEYL GRUPLARI-II İkinci düzey MAT 562 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Hasan ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders öğrencilere Weyl grupları ve yansıma gruplarının temel kavramlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Weyl grupları ve yansıma gruplarının temel konuları

Dersin içeriği
1- Altsistemler
2- Parabolik altgruplar
3- Coxeter kompleksi
4- Lie cebirleri
5- Cartan ayrıştırması
6- Bir basit Lie cebirinin kökleri
7- Dynkin diagramı
8- İzomorfizm teoremleri
9- Basit Lie cebirleri
10- Yansıma grupları
11- Yansıma gruplarının sınıflandırılması
12- Kök sistemlerin Coxeter grafikleri
13- Kök sistemlerin sınıflandırılması
14- Coxeter grupları üzerindeki permütasyon istatistikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Altsistemler ve parabolik altgrupların tanımı
2- Lie cebirlerinin yapısını öğrenme
3- Kök sistemler yardımıyla Dynkin diagramları kavramını pekiştirme
4- Yansıma gruplarının temel kavramlarını edinme
5- Yansıma gruplarının sınıflandırılmasını anlama
6- Kök sistemlerinin sınıflandırılmasını anlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı James E. Humphreys, Reflection Groups and Coxeter groups, Cambridge University Press, New York, 1992.
Yardımcı Kaynaklar Roger W. Carter, Simple groups of Lie type, Wiley, London, 1989.

Ders ile ilgili dosyalar