Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK EKONOMİSİ Birinci düzey ENM 204 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL AYMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÜRBÜZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere paranın zaman değeri ve paranın satın alma gücü gibi mühendislik ekonomisinin temel kavramlarını vermek, gelecekte yapacakları mühendislik projeleri arasında karar verirken çeşitli yatırım alternatiflerinin değerlendirilmesinde bu kavramların nasıl kullanılacağını öğretmektir
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Mühendislik Ekonomisi ile ilgili temel kavramlar
2- Gider mühendisliği ve değer mühendisliği
3- Mühendislik ekonomisi kararları
4- PARANIN ZAMAN DEĞERİ VE FAİZ ÇEŞİTLERİ
5- PARANIN ZAMAN DEĞERİ VE FAİZ ÇEŞİTLERİ
6- FAİZ FORMÜLLERİ VE NAKİT AKIMLARININ EKONOMİK YÖNDEN EŞİTLENMESİ
7- FAİZ FORMÜLLERİ VE NAKİT AKIMLARININ EKONOMİK YÖNDEN EŞİTLENMESİ
8- TAHVİLLER VE DEĞERLEMESİ BUGÜNKÜ DEĞER VE GELECEKTEKİ DEĞER ANALİZİ
9- Yıllık eşdeğer masraf, yıllık eşdeğer hasıla ve yıllık eşdeğer net hasıla metodu
10- İç Karlılık Oranı ve Dış Karlılık Oranı Analizleri
11- Vize Sınavı
12- Geri Ödeme Süresi Bir (GÖS1) ve Geri Ödeme Süresi İki (GÖS2) Analizleri
13- BAĞDAŞMAZ YATIRIM PROJELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE EK YATIRIM ANALİZİ
14- Yenileme Yatırımları Belirsizlik ve Risk Analizleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel ekonomik kavramları bilmek
2- Mühendislik Ekonomisi kararlarını uygulamak
3- Temel ekonomik analiz yöntemlerini kullanmak
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notu
Yardımcı Kaynaklar Mühendislik Ekonomisi, E. Tolga, C.Kahraman, 1994 Mühendislik Ekonomisi, O. Okka, 2000

Ders ile ilgili dosyalar