Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste; iz elementlerin, insan metabolizması üzerine olan metabolik fonksiyonları vurgulanacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere iz elementleri ve onların metabolik fonksiyonlarını öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.
|
1- |
Majör elementler ve fonksiyonları
|
2- |
Kalsiyum, fosfor, potasyum, sodyum
|
3- |
Klor, sülfür, magnezyum, demir
|
4- |
İz elementer
|
5- |
Çinkonun fonksiyonu ve klinik önemi
|
6- |
SINAV
|
7- |
Bakırın fonksiyonu ve klinik önemi
|
8- |
Manganezin fonksiyonu ve klinik önemi
|
9- |
Kobaltın fonksiyonu ve klinik önemi
|
10- |
Kromun fonksiyonu ve klinik önemi
|
11- |
Selenyumun fonksiyonu ve klinik önemi
|
12- |
Flor, iyot ve molibdenin fonksiyonu ve klinik önemi
|
13- |
Tıpta fonksiyonu açıkça anlaşılmamış elementler
|
14- |
Konuyla ilgili makale sunumları
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilere iz elementleri ve onların metabolik fonksiyonlarını öğretmektir.
|
2- |
.
|
3- |
.
|
4- |
.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Su ve elementler, Erciyes Üniversitesi yayınları, 1991. Biyokimya, Pelikan yayıncılık, 2005
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|