Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VİKTORYA DÖNEMİ EDEBİYATI |
Birinci düzey |
ELIT302 |
Zorunlu |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEHZAD GHADERI SOHI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. BEHZAD GHADERI SOHI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Viktorya Dönemi Edebiyatı''''nı öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, Kraliçe Viktorya dönemindeki bazı eserlerin ve türlerin incelemesini yaparak bilgi vermeyi amaçlar.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Viktorya Edebiyatı''nın bazı özellikleri.
Sunum.
Tennyson, “Ulysses,”
|
3- |
Kadın Problemi: Sunum
Robert Browning: "My Last Duchess," "The Bishop Orders His Tomb...", "Andrea del Sarto"
|
4- |
Kadın Problemi: Sunum
Elizabeth B. Browning, “A Man''s Requirements”, “A Musical Instrument”
|
5- |
Resimsel Şiir: Sunum
Tennyson, “Tithonus,” Robert Browning: "My Last Duchess"
|
6- |
Keşif ve Emperyalizm: Sunum
Tennyson, “Ulysses,” Rudyard Kipling, “The White Man’s Burden” ”
“The Charge of the Light Brigade”
|
7- |
Kölelik ve Anti-kölelik: Sunum
E. B. Browning “A Curse for a Nation”.
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Carlyle: “Signs of the Time”
|
10- |
Arnold: “The Dover Beach”
|
11- |
Arnold: “Literature and Science”
|
12- |
Thomas Hardy, “Hap”, “The Darkling Thrush”
|
13- |
Hopkins, “Spring and Fall”, “Epithalamion”
|
14- |
Lewis Carroll, Alice in Wonderland
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Roman ve romanın bu dönemde neden baskın olduğunun sebepleri hakkında bilgi sahibi olmak.
|
2- |
Dönemin ekonomik ve sosyal alanında bilgi sahibi olmak.
|
3- |
Viktoriya benliği hakkında mantık ve algı incelemesi yaparak bilgi sahibi olmak.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
|
|
2- |
Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
|
|
3- |
İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
|
|
4- |
İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
|
|
5- |
Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
|
|
6- |
İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
|
|
8- |
Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
|
|
10- |
Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
11- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
|
|
12- |
Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
|
|
13- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
|
|
14- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
|
|
15- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
|
|
16- |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
|
|
17- |
Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
|
18- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
|
|
19- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
|
|
20- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
7
|
49
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
The Norton Anthology. English Literature. Volume 2. Ed. Abrams M. H
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Goodlad, Lauren M. E. Victorian Literature and the Victorian State: Character and Governance in a Liberal
Society. London and Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 2003.
|
|