Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > VİKTORYA DÖNEMİ EDEBİYATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİKTORYA DÖNEMİ EDEBİYATI Birinci düzey ELIT302 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. BEHZAD GHADERI SOHI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. BEHZAD GHADERI SOHI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Viktorya Dönemi Edebiyatı''''nı öğretmek.
Dersin tanımı Bu ders, Kraliçe Viktorya dönemindeki bazı eserlerin ve türlerin incelemesini yaparak bilgi vermeyi amaçlar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Viktorya Edebiyatı''nın bazı özellikleri. Sunum. Tennyson, “Ulysses,”
3- Kadın Problemi: Sunum Robert Browning: "My Last Duchess," "The Bishop Orders His Tomb...", "Andrea del Sarto"
4- Kadın Problemi: Sunum Elizabeth B. Browning, “A Man''s Requirements”, “A Musical Instrument”
5- Resimsel Şiir: Sunum Tennyson, “Tithonus,” Robert Browning: "My Last Duchess"
6- Keşif ve Emperyalizm: Sunum Tennyson, “Ulysses,” Rudyard Kipling, “The White Man’s Burden” ” “The Charge of the Light Brigade”
7- Kölelik ve Anti-kölelik: Sunum E. B. Browning “A Curse for a Nation”.
8- Vize Sınavı
9- Carlyle: “Signs of the Time”
10- Arnold: “The Dover Beach”
11- Arnold: “Literature and Science”
12- Thomas Hardy, “Hap”, “The Darkling Thrush”
13- Hopkins, “Spring and Fall”, “Epithalamion”
14- Lewis Carroll, Alice in Wonderland
15- Final Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Roman ve romanın bu dönemde neden baskın olduğunun sebepleri hakkında bilgi sahibi olmak.
2- Dönemin ekonomik ve sosyal alanında bilgi sahibi olmak.
3- Viktoriya benliği hakkında mantık ve algı incelemesi yaparak bilgi sahibi olmak.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı The Norton Anthology. English Literature. Volume 2. Ed. Abrams M. H
Yardımcı Kaynaklar Goodlad, Lauren M. E. Victorian Literature and the Victorian State: Character and Governance in a Liberal Society. London and Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar